با این شیوه مراقبتی، دندا‌‌نهایتان را نابود می‌کنید

پزشکان به افرادی که نسبت به سلامت دهان و دندان‌های خود وسواس فراوان دارند، هشدار می‌دهند برخی از محصولات مربوط به حفظ سلامت دهان و دندان در صورت استفاده بیش از حد می‌تواند برای سلامتی دهان و دندان بسیار مضر باشد و سلامتی آنها را تهدید نماید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، یکی از محبوب‌ترین وسایل جانبی برای حفظ سلامت دندان‌ها دهانشویه است اما باور اشتباه میان افراد و عدم مشاوره با دندان پزشکان می‌تواند سبب مضر شدن این وسیله برای سلامت بدن شود. 
 
گفتنی است، انواع دهانشویه‌ها به صورت خانگی و یا صنعتی با مواد تشکیل دهنده شیمیایی وجود دارند که در اثر استفاده بیش از حد علاوه بر تغییر رنگ دندان‌ها، می‌توانند سبب از بین رفتن باکتری‌های مفید محیط دهان و در نتیجه افزایش میزان پوسیدگی و یا سایر بیماری‌های مرتبط با دهان و دندان و حتی سرطان دهان شود. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، بهترین زمان برای مصرف دهانشویه پس از تجویز پزشک و در زمان‌های ضروری مانند پس از جراحی‌های دهان و دندان می‌باشد و استفاده بی‌رویه از این محصول می‌تواند سبب مقاوم شدن باکتری‌ها نسبت به مواد موثره داخل دهانشویه‌ها و در نتیجه ابتلا به بیماری‌های جدید در افراد شود. 
 
در عین حال دندانپزشکان بهترین شیوه برای بهداشت دهان و دندان را استفاده از مسواک، خمیر دندان و به ویژه نخ دندان می‌دانند که می‌تواند سبب حذف پلاک‌های مولد پوسیدگی دندان در افراد شود. 
 
 دندانپزشکان استفاده از نخ دندان را تنها ۲ الی ۳ بار در هفته به مدت ۳۰ ثانیه مجاز می‌دانند و استفاده بیشتر از این ماده را منوط به تجویز پزشک معالج می‌دانند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار