رئيس مرکز امور بين الملل حزب موتلفه اسلامی:

بی‌شک اگر آمریکا دخالت نکند کشورهای خاورمیانه از واگرایی به همگرایی خواهند رسید

رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس چشم انداز توسعه و کشف فرصتهای همکاری چین و کشورهای آسیایی – آفریقایی (wana) در شهر yiwu چین به بیان مطالب و نظرات حزب موتلفه اسلامی در این اجلاس پرداخت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، «حمید رضا ترقی» رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس چشم انداز توسعه و کشف فرصتهای همکاری چین و کشورهای آسیایی – آفریقایی (wana) در شهر yiwu چین به بیان مطالب و نظرات حزب موتلفه اسلامی در این اجلاس پرداخت.
 
متن سخنان به شرح ذیل است:
 
ریاست محترم، حضار گرامی
 
ابتدا باید سالروز بعثت و ظهور پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را که پیام آور: رحمت دو صلح و دوستی و علم و اقتدار و معنویت بود و منشاء تاءسیس یکی از بزرگ‌ترین تمدنهای پیشرفته در آسیا و آفریقا در ۱۴ قرن قبل گردید. به شما و دوستان کشورهای اسلامی آسیا تبرک بگویم.
 
از این فرصت استفاده می‌کنم و باصراحت اعلام می‌کنم که اقدامات افراطی گرایانه عده‌ای مزدور و جاهل به اسلام که امروز موجب سلب امنیت از ملتهای اسلامی خاورمیانه شده وبا کشتار و خشونت‌های تروریستی موجب بی‌ثباتی و عقب ماندگی کشور‌های اسلامی از توسعه شده‌اند. هیچ نسبتی با اسلام و سیرهء پیامبر آنکه درود خدا براو باد ندارند. اینان مزدوران امپریالیسم و صهیونیسم هستند که برای لکه دار کردن تمدن عظیم اسلامی و این دین سیاسی مترقی در دنیا دست به چنین جنایاتی می‌زنند. ماوحدت امت اسلامی را با تمام وجود حول محور تعالیم این پیامبر (ص) دنبال می‌کنیم.
 
از جانب حزب موتلفه اسلامی ایران که امروز ۵۱ ساله شده است از برگزاری این اجلاس توسط کشور برادر چین تشکر می‌کنم و ارتقا این کشور را به جایگاه قدرت اول اقتصادی جهان تبریک می‌گویم.
 
یقیین داریم که تبدیل شدن کشور چین به قدرت اول اقتصادی جهان و عقب افتادن قدرت آمریکا در این عرصه که ناشی از برنامه ریزی دراز مدت و تدابیر دور اندیشانه اندیشمندان و سیاستمداران حزب حاکم چین است. اولین گام مهم در ارتقاء جایگاه آسیا در معادلات و مناسبات اقتصادی و سیاسی بین المللی و مقابله با یکجانبه گرایی در عرصه اقتصاد و سیاست است.
 
 قاره آسیا علیرغم ظرفیتهای عظیم انرژی و بازار مصرف چند میلیارد نفری و منابع گسترده زیر زمینی و پیشرفتهای مهم در تکنولوژی و صنعت و... برای ارتقاء خود در برابر قاره‌های آمریکا و اروپا و دستیابی به شاخص‌های توسعه با چالشهای مهم سیاسی و امنیتی روبروست.
 
 این چالش‌ها عمدتا توسط سیاستمداران کشورهای اروپایی و آمریکا و با هدف جلوگیری از پیشرفت قاره آسیا طراحی و اجرا و دامن زده می‌شود.
 
 دوستان و حضار گرامی: شما با اندک تامل و دقتی در واکاوی تحولات و بحران‌ها و جنگ‌ها و کشتارهای صورت گرفته در غرب تا شرق آسیا دستان خون آلود آمریکا و انگلیس و فرانسه و عوامل وابسته به آن‌ها را می‌توانید ببینید.
 
 اگر چه تحولات جهان عرب نقطه عطفی در توازن قدرت در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود ولی موجب شد تا مسایلی مانند مردم سالاری خواهی – اصلاحات سیاسی – خروج از اقتدار گرایی – حقوق زنان و جوانان و بشر به عنوان اولویت اصلی این کشور‌ها در آید.
 
 در تجزیه و تحلیل تحولات کشورهای عربی و شاخ آفریقا به چهار محور برخورد می‌کنیم:
 
 ۱- «مدل و الگو» یعنی کدام الگو در تحولات کشورهای عربی مورد پذیرش مردم قرار گرفت؟
 
 ۲- «بازیگر برنده و بازنده» در این حوادث کیست؟
 
 ۳- «کدام ایدئولوژی» غالب شد؟ بهار عربی – بیداری اسلامی- لیبرالیسم غربی؟
 
 ۴- «نقش و نفوذ» کدام قدرت بیشتر شد؟
 
 ملتهای منطقه خاورمیانه به الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و ضدیت با رژیم آپارتاید صهیونیستی دست یافتند.
 
 آن‌ها اگر چه در بعضی کشور‌ها به دلایل گوناگون به ویژه فقدان رهبری و احزاب مقتدر پیروز نشدند ولی بازنده اصلی دیکتاتورهای اقتدارگرا و مهره‌های وابسته به غرب بودند که سال‌ها بدون نشانی از دموکراتیک بر ملت‌هایشان حکومت می‌کردند.
 
 هیچ تردیدی نیست که ملتهای منطقه خاورمیانه بیدار شده‌اند و همین بیداری ترس غرب از دموکراسی و انتخابات آزاد در این کشور‌ها را پدید آورده و با سرکوب مردم لیبی و انقلاب مردم مصر و یمن و بحرین اجازه مراجعه آزاد به رای مردم نمی‌دهند بنابر این لیبرالیسم غربی جز از راه تحمیل قادر به غلبه بر ملتهای منطقه نخواهد بود.
 
 امروز تنفر مردم منطقه خاورمیانه و آفریقا از آمریکا و اروپا نفوذ آن‌ها را به چالش جدی کشانده و در عوض چون ایران و چین و روسیه همه تلاش خود را برای مهار تهدیدات و افزایش امنیت در منطقه به کار بردند نفوذ بیشتری پیدا کرده‌اند.
 
 ملت و ارتش و دولت سوریه در خط مقدم مقابله با صهیونیسم در برابر تجاوزهای تروریستهای تکفیری و افراطی اعزامی از ۷۰ کشور جهان که توسط آمریکا و اروپا و بعضی کشورهای عربی حمایت می‌شدند ایستاد و مقاومت کرد و شهرهای سوریه را به گورستان تروریسم و افراطی گرایان خشونت طلب تبدیل کرد و عنقریب شاهد پیوزی کامل ملت سوریه بر آن‌ها خواهیم بود.
 
 کشور‌ها و دولتهایی که به تبعیت از آمریکا منشا این جنگ‌ها و کشتار‌ها و جنایات و نا‌امنی‌ها و خرابی‌ها و اختلافات و تفرقه‌ها شده بودند پس از دیدن نشانه‌های شکست در برابر مقاومت اسلامی در یک چرخش سیاسی عوامل برنامه ریز و پشتیبان تروریست‌ها را برکنار و تا تغییر سران با نفوذ بعضی پیش رفتند و به دستور آمریکا دارند راه بازگشت تروریست‌ها به کشور‌هایشان را می‌بندند.
 
 امروز هر کجای خاورمیانه سرنوشت مردم به خودشان واگذار شود و جلو دخالت غرب و آمریکا گرفته شود مردم چیزی را انتخاب می‌کنند که نقطه مقابل خواست غرب باشد ولی دموکراسی برای این ملت‌ها ممنوع است چون سلطه گران نمی‌خواهند.
 
 بی‌شک اگر آمریکا دخالت نکند کشورهای خاورمیانه برای جبران این اشتباهات که توسعه و پیشرفت آن‌ها را سال‌ها به عقب انداخته از واگرایی به همگرایی خواهند رسید.
 
 متاسفانه آفریقا نیز از این توطئه مصون نمانده و همانطور که انقلاب‌هایش در مصر و لیبی با دخالت خارجی‌ها و آمریکا منحرف و سرکوب گردید و به نقطه اول بازگردانده شد و دولت قانونی مصر با کودتای ارتش سرنگون گردید.
 
 در مرکز آفریقا هم پس از تجزیه سودان پروژه کشتار و پاکسازی مسلمانان در آفریقای مرکزی توسط افراطی‌های مسیحی در سایه حمایت دولت و ارتش به فجیع‌ترین شکل ممکن همانند کشتار مسلمانان می‌انمار زخمی دیگر بر پیکره قاره آفریقا وارد کرد.
 
 پشت پرده این حوادث به اعتقاد ما توطئه «ایجاد جنگ بین طرفداران افراطی مذاهب بزرگ قاره آسیا» است که توسط دشمنان پیشرفت و توسعه آسیا طراحی شده است.
 
 دشمنان توسعه آسیا می‌خواهند عواملی را که می‌توانند موجب همگرائی - هم افزایی- همبستگی و انسجام و همکاری بین ملتهای آسیا شوند را به عامل واگرایی و تفرقه و عدم همکاری تبدیل کنند.
 
 دوستان- حضار گرامی
 
 شعار ملت ایران: صلح و ثبات و امنیت برای همه در سایه استقلال – توسعه ذو پیشرفت همه جانبه – احترام به حقوق دیگران – در جهان بدون خشونت افراطی گریست.
 
 دخالت گستاخانه قدرتهای سلطه گر در مسائل داخلی کشور‌ها و سلب آزادی و استقلال ملت‌ها و استفاده ابزاری از واژه‌های دموکراسی و حقوق بشر و مبارزه با تروریسم توسط قدرتهایی که به هیچکدام از این اصول پایبند نیستند.
 
 منشا تمام این بحران‌ها در خاورمیانه و آفریقاست و همه این‌ها مانع توسعه و پیشرفت و رفاه و آسایش ملتهای آسیاست.
 
 بیایید دست در دست هم دهیم با:
 
 ۱- تقویت همگرایی منطقه‌ای برای رفع تهدیدات خارجی
 
 ۲- توسعه و تقویت سازمانهای منطقه‌ای
 
 ۳- ایجاد بانک توسعه زیربنایی آسیا
 
 ۴- شناسایی و برطرف کردن عوامل واگرایی بین کشورهای آسیایی
 
 ۵- توسعه همکاری‌ها و وحدت بین احزاب سیاسی آسیا
 
 قاره آسیا را به قدرت اول جهان تبدیل سازیم که خواستن توانستن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار