گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

برای استیضاح وزرا تنها مانده‌ام/ همسر یک مقام دولتی؛ واردکننده بزرگ بنزین / توضیح پورمختار در مورد سفر رسایی به برزیل

قاضی‌پور: آقای احمدی‌نژاد خودروها را پس دهید، دو آرزوی بزرگ وزیر بهداشت، عادت جدید وزارت ورزش و جوانان چیست؟، چند شرکت ایرانی در دبی فعالند؟ و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 11 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

برای استیضاح وزرا تنها مانده‌ام
به گزارش ایرنا، "موسی‌الرضا ثروتی" در نشستی خبری در خانه مطبوعات استان خراسان شمالی که روز شنبه برگزار شد، ضمن طرح این گلایه که متاسفانه نمایندگان استان دیگر من را برای استیضاح وزیران دولت همراهی نمی‌کنند، اظهار داشت: من در این زمینه تنها مانده‌ام و دیگر نمایندگان مردم به دلایلی از همراهی با من سر باز می‌زنند.

وی در توجیه اینکه چرا اکثر درخواست‌های طرح سوال و استیضاح از وزیران را امضا می‌کند، بیان داشت: هدف سئوال من از وزیران یا امضا برای استیضاح، رفع مشکلات استانی است و هیچ نیت و نگاه خاص سیاسی در این زمینه ندارم. متاسفانه تا زمانی که بحث سوال یا استیضاح از وزیران به میان نیاید، پیگیر مشکلات نخواهند بود و ما از این اقدام به عنوان ابزاری برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود استفاده می‌کنیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه من با دیدگاه اصولگرایی در جامعه شناخته شده‌ام و در مجلس نیز عضو فراکسیون اصولگرایان هستم، ولی در بین گروه‌های چپ و راست دوستان زیادی دارم و برخی از دوستان اصلاح‌طلب را برای استانداری دولت یازدهم نیز معرفی کردم.

تماشای فیلم‌ مستهجن مغز را کوچک می‌کند
دانشمندان آلمانی در مطالعات خود به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که آیا تماشای فیلم‌های مستهجن مغز را کوچک می‌کند؟ دانشمندان "موسسه تکامل انسان" ماکس پلانک در برلین پژوهش خود را بر روی 64 مرد بین 21 تا 45 سال انجام دادند. به این افراد گفته شد که چنین مطالعه علمی شامل اندازه‌گیری‌ تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی) است. بعدها به آن‌ها طی تماسی تلفنی اعلام شد که فیلم مستهجن بخشی از تحقیق خواهد بود با این حال، هیچ یک از آن‌ها از این مطالعه انصراف نداد.

به گزارش ایسنا، شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌هایی را پر کردند و میزان تماشای فیلم‌های مستهجن توسط خودشان را مشخص کردند. پاسخ‌های دریافتی نشان داد این اشخاص اندکی بیش از چهار ساعت در هفته را به تماشای چنین فیلم‌هایی اختصاص می‌دهند. سپس هنگامی که به آن‌ها تصاویر واضح فیلم‌ مستهجن به همراه تصاویر غیرمستهجن افرادی در حال ورزش‌کردن، نشان داده شد، مغز سوژه‌ها با فناوری ام آر آی اسکن ‌شد. یافته‌های حاصل نشان می‌دهد حجم ماده خاکستری هسته کودات سمت راست (right caudate) ورقه striatum مغز با تماشای زیاد فیلم مستهجن کم‌تر می‌شود. افزون بر این، زمانی که فیلم مستهجن به شرکت‌کنندگان نشان داده شد، ام آر آی‌ها کاهش کارکرد بخشی از مغز را نشان داد که انگیزه را پردازش می‌کند.

با این حال هنوز این پرسش برای دانشمندان مطرح است که آیا مردان با striatum کمتر به دنبال تماشای فیلم‌های مستهجن هستند یا این که تماشای چنین فیلم‌هایی مغز را کوچک‌تر می‌کند. به گفته این محققان، افراد دارای حجم پایین‌تر striatum به محرک خارجی‌تری برای تجربه‌کردن لذت نیاز دارند و بنابراین ممکن است از فیلم ‌مستهجن در این زمینه استفاده کنند که این امر احتمالا به نوبه خود به مصرف بیشتر چنین فیلم‌ها می‌انجامد. جزئیات نتایج حاصل در مجله JAMA Psychiatry منتشر شد

قاضی‌پور: آقای احمدی‌نژاد خودروها را پس دهید
"نادر قاضی‌پور" عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این که استفاده نزدیکان "احمدی‌نژاد" از خودروهای ریاست‌جمهوری خلاف شرع و قانون است، تصریح کرد: صنعت خودرو و تولید آن در دولت قبل به دلیل سو مدیریت و خیانت به ورطه نابودی کشیده شد، حداقل آقای احمدی‌نژاد و نزدیکانشان خودروهای ریاست‌جمهوری را پس دهند.

نادر قاضی‌پور در گفتگو با ملت با اشاره به عدم تحویل 26 خودروی نهاد ریاست‌‌جمهوری توسط دولت قبل گفت: آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان ایشان یک سال قبل دولت را تحویل داده‌اند و دیگر در جایگاه دولت نیستند که از امکانات دولتی استفاده می‌کنند و گویا به یاد ندارند که انتخابات برگزار شده و مردم رییس‌جمهور جدید انتخاب کردند. ادب حکم می‌کرد تا قبل از تحلیف رییس‌جمهور جدید تمام اموال با صورت جلسه مشخص و قانونی به دولت جدید تحویل داده می‌شد که متاسفانه هنوز این اتفاق نیافتاده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با روی کار آمدن یک دولت جدید از نظر قانون نباید تک ریالی در دست دولت قبل باقی بماند چه رسد به 26 خودرو که بعد از بیش از یک سال هنوز تحویل داده نشده است. این اموال بیت‌المال هستند و نزدیکان رییس‌جمهور سابق و خود ایشان حق استفاده از این اموال را ندارند و حداقل باید نامه می‌نوشتند و از آقای روحانی برای استفاده از این خودروها برای روزهای محدودی اجازه می‌گرفتند.

پیست موتور سواری یگان ویژه ناجا - تهران
پیست موتور سواری یگان ویژه ناجا طی مدت 4 ماه به طول 1800 متر و با عرض باند 8 متر طبق استاندارهای جهانی و FIM با نظارت نماینده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشور ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.





دمشق در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری






اعتدال اصلاً نمی‌تواند یک "گفتمان" باشد/ اعتدال به یک "شعار" جذاب تبدیل شده است
"محمدرضا خاتمی" دبیرکل سابق حزب منحله مشارکت در مصاحبه با فصل اعتدال و در پاسخ این پرسش که آیا اعتدال را یک گفتمان می‌دانید؟ اظهار داشت: اعتدال اصلاً نمی‌تواند یک گفتمان باشد. اعتدال یک روش یا حداکثر استراتژی، خط‌مشی و راه است. وقتی یک برنامه‌ای را می‌نویسیم، باید هدف، رسالت، استراتژی و خط‌مشی و تاکتیک‌هایی که کار را عملیاتی می‌کند داشته باشد. گفتمان باید هدف را تعیین کند که به کجا می‌خواهد برسد؛ ما گفتمان اصلاحات داریم، تقریبا روشن است اهدافش چیست. ما گفتمان اصولگرایی داریم و تا حدودی مشخص است که هدف و رسالتش در جامعه ما چیست. از این رو من اعتدال را به عنوان  یک مشی قبول دارم؛ یعنی میانه‌روی. البته به نظرم باز هم در این مسیر ابهام زیادی وجود دارد.



این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد که برای من سوال است و از همان ابتدا هم این سوال را مطرح کردم. آیا میانه‌روی یعنی یک خرده‌ ظلم، یک خرده عدل، یک خرده آزادی، یک خرده سرکوب، یا خیر؟ ما اصولی داریم که برای رسیدن به آن اصولمان ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی را در نظر می‌گیریم و قدم‌هایمان را براساس آن ظرفیت‌ها تنظیم می‌کنیم. گاهی اوقات این اشتباه می‌شود. یعنی نه این و نه آن می‌شود. یک چنین چیزی امکانپذیر نیست.

خاتمی با بیان اینکه ممکن است بشود درباره اعتدال خیلی صحبت کرد و مقاله نوشت اما واقعا احساس می‌کنم یک گفتمان نیست، تصریح کرد: چون گفتمان باید ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد، اعتدال تقریبا یک روش پیشبرد امور است. حالا آن امور چه است، آنها ممکن است گفتمان باشد. البته به نظر می‌رسد اگر برنامه‌های انتخاباتی آقای روحانی را مرور کنیم، اگر نگوییم که برنامه‌های انتخاباتی ایشان کاملا گفتمان اصلاحات است، اکثریت قابل توجه آن همان است.

دو آرزوی بزرگ وزیر بهداشت

"سید حسن هاشمی" وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه پس از ساماندهی مبحث "بیمه"، آرزوی من راجع به بهداشت است، اظهار داشت: اگر بتوانیم شبکه را یکپارچه کرده، پزشک خانواده را به تدریج در آن مستقر و به این ترتیب نظام ارجاع را در کشور راه‌اندازی کنیم از تقاضاهای القایی و هزینه‌های زیادی که ممکن است هیچ کدام ضرورتی نداشته باشند، جلوگیری می‌شود. در غیر این صورت دو سال آینده نیز همین جایی خواهیم بود که امروز قرار داریم.

هاشمی در گفتگو با ایسنا، افزود: آرزویمان آن است که وقت‌مان را صرف ارتباطات بین بخشی، فعال شدن شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و شاخه‌های آن در استان‌ها و همچنین حساس شدن استانداران نسبت به مقوله سلامت و... کنیم. کارهای اصلی وزارت بهداشت چنین مواردی است نه مدیریت منابع. با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری، خوشحالیم امروز کسی تردید ندارد که تولیت سلامت با وزارت بهداشت است و هر دستگاهی نمی‌تواند برای خودش تصمیم‌گیری کند؛ چرا که پیش از این یکی از گرفتاری‌های مهم مردم از همین موضوع ناشی می‌شد.

همسر یک مقام دولتی از واردکنندگان بزرگ بنزین است
"مهدی موسوی‌نژاد" عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،اظهار داشت: علی‌رغم تایید کیفیت بنزین‌های تولید پتروشیمی نوری و برخی پتروشیمی‌ها در دولت یازدهم در مدت کوتاهی طی هفته‌های قبل اعلام شد، کیفیت بنزین این پتروشیمی‌ها در حد استاندارد قرار ندارد.

نماینده مردم دشتستان در گفتگو با مهر،  با بیان اینکه تاییدیه وزارت نفت در خصوص کیفیت بنزین این پتروشیمی‌ها موجود است، گفت: مسئولان محیط زیست و سازمان استاندارد تاکنون هیچ آنالیز و آزمایشی در خصوص کیفیت بنزین‌های داخلی نداشته‌اند و بر اساس نظر وزارت نفت مبنی بر لزوم واردات بنزین و بی‌کفیتی بنزین داخلی اظهار نظر می‌کنند، ظن قوی این است که بستگان مسئولان از طریق واردات بنزین به ثروت و منافعی دست یافته‌اند و این افراد به قدرت و ثروت وصل هستند و در منافع مردم دست‌اندازی می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: همسر یک مقام مسئول در دولت واردکننده بنزین است که این امر تردیدها در خصوص پشت پرده واردات بنزین را افزایش می‌دهد، وزارت نفت تاکنون نتوانسته بی‌کیفیتی بنزین تولید داخل را ثابت کرده و اسناد و مدارکی در خصوص سرطانزا بودن بنزین‌های داخلی منتشر کند و پشت پرده واردات بنزین بازی سیاسی بازی است و برخی از بستگان مسئولان به دنبال کسب منافعی هستند و در این راستا خواستار واردات بنزین می‌باشند.

عضو کمیسیون انرژی بیان داشت: در صورتی که آلودگی بنزین تولید داخل ثابت شود کمیسیون انرژی خود وارد بررسی این موضوع شده و از ادامه تولید و فروش این بنزین جلوگیری می‌کند.

مفسدان اقتصادی که اعدام شدند را بشناسید 
بررسی آماری نشان می‌دهد طی پنج دهه گذشته تعدادی از سرمایه‌داران کشور به دلایل مختلف مانند فساد اقتصادی اعدام شده‌اند. به گزارش خبرآنلاین، تعداد افراد اقتصادی که طی 4 دهه گذشته اعدام شده‌اند به 5 نفر رسیده است.



دو پاسدار ماندگار اسلام
دو پاسدار سپاه اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی در کنار شهید حاج احمد کاظمی...



توضیح پورمختار در مورد سفر رسایی به برزیل
آقای رسایی سال گذشته نیز به منظور تبلیغ در ایام محرم و دریافت ویزای کشور آلمان در سفارت آلمان در تهران انگشت‌نگاری شد و حضور خود در سفارت آلمان برای انگشت‌نگاری را "عزتمندانه" خواند! به گزارش عصر ایران، محمدعلی پور مختار رییس کمیسیون اصل 90 در این باره گفت: "آقای رسایی به عنوان رئیس کمیته مبارزه با مفاسد و همچنین مسئول پرونده فساد در فوتبال توسط کمیسیون اصل 90 و مجلس به برزیل سفر می‌کند؛ در بررسی‌های کمیسیون، مجموعه گزارش‌هایی مربوط به جام جهانی نیز داشتیم که به همین‌سان تصمیم گرفته شد که آقای رسایی برای بررسی مسائل به برزیل اعزام شوند."

عادت جدید وزارت ورزش و جوانان چیست؟
مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های بوکس و شمشیربازی برگزار شد. آن هم تنها با یک متقاضی و آن یک نفر هم بدون رقیب بر کرسی ریاست نشست. اما مجمع انتخابی فدراسیون قایقرانی لغو شد چون صلاحیت کاندیدها هنوز احراز نشده بود. شاید اگر این فدراسیون هم تنها یک نامزد داشت انتخاباتش سر وقت انجام می‌شد! سوارکاری، تیراندازی، بوکس، شمشیربازی، قایقرانی، بسکتبال و چند فدراسیون دیگر؛ قرار بود تا قبل از بازی‌های آسیایی اینچئون تکلیف رئیسشان مشخص شود، بوکس و شمشیربازی انتخاباتشان برگزار شد اما تنها با یک نامزد و همان یک نفر هم رای آورد!

به گزارش انتخاب، حالا رقابت تک نفره؛ مد این روزهای انتخابات فدراسیون‌ها شده. سایت وزارت ورزش و جوانان علت تعویق این انتخابات را، "احراز نشدن نتیجه صلاحیت تمامی نامزدهای ریاست این فدراسیون" اعلام کرد. شاید وزارت ورزش هم عادت کرده تا مجمع انتخابی را تنها با یک نامزد برگزار کند و وقتی تعداد متقاضیان برای ریاست فدراسیون بالا می رود زمان زیادی برای احراز صلاحیت این افراد لازم دارد.20 خرداد زمان انتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری است. معلوم نیست که این انتخابات برگزار می‌شود یا نه، چراکه تا حالا 17 نفر برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کرده‌اند.

عکسهای کمیاب (54)/ تکل بازیکن ایرانی روی مارادونا
به گزارش مشرق،‌ این عکسی است که در آرشیو فوتبالی ما گم شده و کسی به آن توجهی نکرده بود. تکل خشن" آندرانیک اسکندریان" روی پای "دیه‌گو مارادونا"؛ در بازی بارسلونا و کاسموس سال ١٩٨٤. عکسی که مشاهده می‌کنید در راستای یکی از دیدارهای کاسموس با بارسا بود و این هم تکلی از آندرانیک اسکندریان روی پای مارادونا، مردانه تر از لگد کعبی به فیگو!  این بازیکن سابقه  عضویت در باشگاه‌های آرارات، تاج تهران و کاسموس نیویورک را دارد و در جام جهانی 1978 هم عضو تیم ملی فوتبال کشورمان بود.
 


اسکندریان در بازی خداحافظی پله در تیم منتخب جهان همراه ایرج دانایی‌فرد از تاج تهران حضور داشت. پس از این بازی وی به کاسموس نیویورک تیم ان روزهای پله پیوست و برای بازی‌های خداحافظی پله به کشورهای مختلف سفر کرد. وی در این تیم با فرانتس بکن‌باوئر، یوهان نیسکنس و جیورجیو کیناجلیا نیز هم بازی بوده است.

چند شرکت ایرانی در دبی فعالند؟
"عبدالرحمان الغریر" رئیس اتاق بازرگانی دبی، در دیدار هیأت تجاری امارات با اعضای اتاق بازرگانی تهران در اتاق بازرگانی تهران به روابط مطلوب امارات و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نزدیک به 50 هزار شرکت یا موسسه ایرانی در دبی حضور دارند که سال‌های دیرینه‌ای در آنجا فعالیت می‌کنند و اگرچه طی یک مدت مبادلات قدری کاهش پیدا کرده بود، ولی اکنون دوباره به رشد طبیعی خودش بازگشته است.

به گزارش فارس، وی به این نکته اشاره کرد که شاید در روابط تجاری دو کشور کمتر از 5 درصد موانع یا مشکل وجود داشته باشد که نمی‌تواند 95 درصد موفقیت را تحت تاثیر قرار دهد. فواید و سودی که بازرگانان ایرانی می‌برند به نفع کشور ما هم خواهد بود که باید در تقویت آن قدم برداریم.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی امارات با بیان اینکه امارات همواره از اقتصاد ایران حمایت کرده است، گفت: صادرات محصولات کشورهای دیگر به ایران یکی از مواردی است که ما همواره از آن حمایت کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار