گازپروم شش روز ديگر به اوکراين برای پرداخت بدهی گازی مهلت داد

شرکت گازپروم روسیه روز دوشنبه برای حل مناقشه مسکو با مقامات اوکراین درباره قیمت گاز صادراتی به این کشور ، یک هفته دیگر به کیف مهلت داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، شرکت گازپروم روسیه روز دوشنبه برای حل مناقشه مسکو با مقامات اوکراین درباره قیمت گاز صادراتی به این کشور ، یک هفته دیگر به کیف مهلت داد. 

در کنار رویارویی مسکو و کیف بر سر اقدام روسیه در ضمیمه کردن خاک کریمه و حمایت روسیه از تظاهرکنندگان شرق اوکراین ، مناقشه دو کشور بر سر گاز طبیعی نیز ادامه یافته است. از زمان برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور طرفدار روسیه در اوکراین در ماه فوریه، روسیه قیمت گاز صادراتی این کشور را به اوکراین افزایش داد. این امر با مخالفت مقامات کیف روبرو شد. 

گازپروم اعلام کرده است که بیش از پنج میلیارد دلار از اوکراین طلب دارد و در شرایط کنونی نیز هر ماه، یک میلیارد دلار به میزان بدهی های گازی اوکراین افزوده می شود.  روسیه پیش از این تهدید کرده بود در صورت پرداخت نشدن بدهی‌ها، گاز طبیعی اوکراین را از روز سه شنبه این هفته قطع خواهد کرد.
 
ولی بعد از اینکه کیف بخشی از بدهی‌های خود را پرداخت کرد، گاز پروم اعلام کرد مهلت پرداخت بدهی‌ها را برای شش روز دیگر یعنی تا نه ژوئن تمدید کرده است. گازپروم همچنین اعلام کرد در طول این مدت از شرکت "نفتو گاز" اوکراین در دادگاه بین المللی شکایت نخواهد کرد. 

گفتگوها میان گازپروم و مقامات اوکراینی قرار است روز دوشنبه با میانجیگری اتحادیه اروپا در شهر بروکسل از سر گرفته شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار