تنها نوع "چاقی" که با ورزش درمان نمی‌شود

سلولیت چربی اضافی موضعی است که در نواحی خاصی از بدن با تراکم بسیار بالا و فشرده دیده می‌شود و با چاقی منتشر که در تمام بدن است، نباید اشتباه شود.

دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در ناحیه سلولیت چربیها بسیار فشرده و متراکمی تجمع پیدا کرده به طوری بدن را از فرم طبیعی خارج کرده و نیاز به اصلاح است که معمولا تنها راه اصلاح بد فرمی حاصل از سلولیت انجام عمل جراحی است.

دکتر کلانتر هرمزی با بیان این که استفاده از رژیم سخت لاغری و یا انجام فعالیتهای شدید ورزشی معمولا به روی حجم چربی ناحیه سلولیت اثر ندارد گفت: برای داشتن بافتهای سلولیت از عمل جراحی لیپوساکشن استفاده می‌شود که در این روش جراحی با استفاده از لوله‌های بسیار ریز، مکش چربی ناحیه سلولیت انجام می‌گیرد و با ایجاد برشهای بسیار کوچک در اطراف ناحیه سلولیت بافت سلولیت را خارج می‌کنند.

وی افزود: قبل از انجام لیپوساکشن با انجا آزمایشات دقیق از سلامت بدنی و روحی و روانی بیمار مطمئن می‌شویم و از آنجایی که این عمل جراحی یک عمل ساده و سرپایی نیست، حتما باید در مراکز مجهز بهداشتی انجام گیرد و هنگام انجام عمل لیپوساکشن حضور متخصص بیهوشی بر بالین بیمار واجب است.


انتهای پیام

برچسب ها: چاقی ، ورزش ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.