مشهورترین خوراکی‌های ناسالم جهان + تصاویر

برخی از خوراکی‌های مشهور که بین فرهنگ‌های مختلف در جهان منتشر شده است، اثرات بسیار مخربی بر سلامت بدن انسان‌ها می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،‌ رژیم غذایی ناسالم می‌تواند سبب ابتلای افراد به انواع بیماری‌های خطرناک شود.



گفتنی است، برخی از این خوراکی‌ها در رژیم غذایی اهالی بومی یک کشور وجود دارند، اما برخی دیگر از خوراکی‌های مضر برای سلامتی بدن، غذاهایی هستند که از فرهنگ‌های دیگر به رژیم غذایی اهالی یک کشور وارد می‌شوند و سبب ابتلای اهالی آن کشور به انواع بیماری‌ها می‌گردند.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله ناسالم ترین مواد خوراکی بین المللی می‌توان به خوراکی‌هایی مانند چیپس، پیتزا، نوشابه‌های گازدار، همبرگر ذرت بو داده، سوسیس و کالباس، انواع پنیرهای بسیار شور و پر چرب و همینطور شیرینی‌های دارای خامه فراوان و چربی بالا است.


کارشناسان هشدار می‌دهند، در این مواد غذایی بین المللی با خاستگاه‌های مختلف که هم اکنون در سراسر جهان استفاده از آنها بسیار متداول شده است، مقدار زیادی نمک، شکر، روغن با ترانس بسیار بالا و مواد نگه دارنده وجود دارد که می‌تواند سبب ابتلا به چاقی، فشار خون بالا، حملات قلبی و سکته‌های مغزی و حتی ابتلا به سرطان در افراد گردد.


پزشکان توصیه می‌کنند، افراد از غذاهای بومی کشور خود که بیشتر به صورت بخار پز و یا کبابی است و در آنها از سبزیجات استفاده شده در وعده‌های غذایی خود مصرف نمایند.











انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار