تاسیس دفتر همکاری توسعه تجارت ایران و مسکو/ رونمایی از ۲۰ محصول نوآورانه

رئیس نمایشگاه اینوتکس گفت: دفتر همکاری توسعه تجارت ایران و مسکو با همکاری دو کشور تاسیس خواهد شد.

مجتبی جبارپور، رئیس نمایشگاه اینوتکس در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه دارای ۴۵۰ شرکت دانش بنیان است ک محصولات خود را ارائه کردند.

جبارپور گفت: در این راستا غرفه‌ای به نام پیشگامان در نمایشگاه اینوتکس ایجاد شد و با انتشار فراخوانی، شرکت‌هایی که محصولات جدیدی داشتند، شناسایی و در روز‌های برگزاری این نمایشگاه از محصولات آنها رونمایی می‌شود تا مسیر تجاری سازی آنها هموار شود. تعداد این محصولات بیش از ۲۰ محصول  است. در روز اول اینوتکس ۳ نمونه این محصولات رونمایی شد و امروز نیز ۲ مورد دیگر رونمایی می‌شود. 

او با اشاره به تفاوت ویژه این نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل درباره تمرکز بر حوزه‌های نوآورانه و فناورانه گفت: برای اولین بار کنفرانس هوش مصنوعی برگزار شد. ضمن آنکه ستاد‌های معاونت علمی مشارکت خوبی داشته به گونه‌ای که برخی از محصولات رونمایی شده با پیشنهاد این ستاد‌ها بوده است.

او با بیان اینکه استیج ریسرچ پیچ از بخش‌های جدید این رویداد است گفت: بخش مسابقه پهپاد سال قبل برگزار شد و امسال این بخش در قالب المپیک فناوری برگزار می‌شود. این المپیک در حوزه‌های رباتیک و هوش مصنوعی و پهپاد است. ثبت نام این المپیک از روز گذشته همزمان با نمایشگاه اینوتکس آغاز شده است و برگزاری آن در مهر سال جاری خواهد بود.  

جباری پور از تبادل تفاهم نامه با مرکز تجاری روسیه در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس قرار است این مرکز دفتری را در راستای توسعه تجارت فناوری در پارک فناوری پردیس تاسیس کند و متقابلا پارک نیز دفتری در مسکو تاسیس کند تا تسهیل گری تجارت فناوری میان دو کشور صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار