توصیه‌هایی جدی برای جلوگیری از "چاقی کودکان"

برای کودک بزرگتر از 2 سال "لبنیات کم چرب" استفاده کنید.

محمدرضا سعیدی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جهت کنترل اضافه وزن در کودکان باید آن‌ها را در 6 ماه اول زندگی فقط با شیر مادر تغذیه کرد و هنگامی که کودک شروع به غذا خوردن می کند، تا زمانی که گرسنه نیست، او را مجبور به خوردن و آشامیدن نکنید.

وی ادامه داد: هنگام تماشای تلویزیون از دادن غذا یا تنقلات به او خودداری کنید، کودک را وادار به اتمام غذایش نکنید و برای غذا خوردن پاداشی مانند شکلات و شیرینی برای او در نظر نگیرید و تا حد امکان برای تغذیه کودکان خود کمتر از غذاهای آماده استفاده کنید و مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده و تنقلات مانند چیپس، نمک، کیک‌های شکلاتی  و... را تا حد امکان کاهش دهید.

این کارشناس تصریح کرد: برای کودکان بزرگتر از 2 سال، از لبنیات کم چرب استفاده کنید. مصرف کره و خامه را به حداقل برسانید و به جای شربت‌ها و آب میوه‌های صنعتی، از میوه‌ها و آب میوه‌های طبیعی استفاده کنید. از سبزی‌های تازه یا بخارپز و میوه تازه در کنار غذای کودک استفاده کنید.

وی در پایان اظهار داشت: برای پیشگیری از چاقی در کودکتان از غذاهای فیبر دار مانند نان سنگک، ماکارونی سبوس دار، بیسکویت سبوس دار، خشکبار، میوه‌ها و سبزی‌های خام در برنامه غذایی کودک خود استفاده کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار