ساری /

251 نسخه کتاب خطی در مازندران نگهداری می شود

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی تنکابن که در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، از نگهداری 251 نسخه کتاب خطی و 1061 نسخه سنگی در کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، عبدالحسین باقری در این جلسه با بیان اینکه از 251 نسخه کتاب خطی موجود، 59 نسخه مربوط به شهرستان تنکابن است که به زودی برای نگهداری به کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) تنکابن منتقل خواهد شد.

وی به هزینه 13 میلیون تومانی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران جهت گندزدایی و تهیه نسخه دیجیتال از این کتاب ها توسط کتابخانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: فایل های دیجیتال این نسخه های خطی به زودی برای استفاده محققین در اختیار تمامی کتابخانه های عمومی استان قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با ارائه آماری از کتابخانه های عمومی تنکابن، به ضرورت برنامه ریزی های مناسب برای ساخت و توسعه کتابخانه های عمومی این شهرستان با همت و تلاش مسئولین تاکید کرد و گفت: عدم وجود یک کتابخانه عمومی در شهر شیرود و نبود زمین برای ساخت کتابخانه جدید از معضلات فرهنگی این شهر است و باید هرچه سریعتر یک ساختمان استیجاری برای راه اندازی یک کتابخانه عمومی در شیرود فراهم گردد.

باقری با بیان اینکه با عنایت شهردار نشتارود به زودی ساخت یک کتابخانه مناسب در مرکز این شهر آغاز می شود، از همه مسئولین خواست تا با همکاری با اداره کتابخانه های عمومی تنکابن، وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان را به جایگاه مطلوب آن برسانند.

در این جلسه فقیه نصیری معاون فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به مسئله مهم کتابخوانی و پیشینه فرهنگی تنکابن، خواستار استفاده بیشتر و بهتر مسئولین از دوران مسئولیتشان برای ساماندهی وضعیت کتابخوانی و کتابخانه های عمومی شد.

وی با بیان اینکه تنکابن شایسته توجه ویژه در امور فرهنگی و به طور خاص در زمینه کتابخانه های عمومی و کتابخوانی است، تاکید کرد: تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز و حمایت از نویسندگان بومی باید در دستور کار انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش تنکابن نیز در خصوص انجمن خیران کتابخانه ساز گفت: با توجه به تجربه موفق آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز، می توان از حضور آنها در کتابخانه سازی نیز بهره برد.

وی به زمین وقفی یک خیّر برای ساخت کتابخانه اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری کتابخانه های عمومی به دنبال ساماندهی کتابخانه های آموزش و پرورش و استفاده از مدارس روستایی به عنوان کتابخانه های عمومی روستایی هستیم./ن/ش

برچسب ها: نسخه ، نگهداری ، خطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.