مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

سیره شهدا بهترین الگو برای نسل جوان است

آشنایی با شیوه زندگی و منش شهیدان گرانقدر این سرزمین که در راه دفاع از میهن جان خود را فدا کرده‌اند، باید به الگویی برای جوانان تبدیل شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد ابویی، مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق اعضای خانه شهریاران جوان با آرمان‌های امام خمینی(ره) که به مناسبت هفته جوان برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با تاسی از شهید کربلا حضرت علی اکبر(ع) برنامه‌های خوب فرهنگی و مذهبی را در سطح شهر تهران و مناطق 22 گانه دنبال کنیم.

وی افزود: خانه شهریاران جوان در نظر دارد با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) به صورت ماهانه اردوی زیارت مزار شهدای والامقام را ویژه جوانان برگزار کند.

مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: خانه شهریاران جوان در تلاش است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای رشد و شکوفایی فرهنگی جوانان به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد.

ابویی ضمن اعلام شعار هفته جوان "شهریار شهر من باش"  گفت: یکی از برنامه‌های طراحی شده به مناسبت این هفته برگزاری جلساتی در قالب گفت‌‌و‌گو و تعامل دوسویه بین جوانان شهر تهران و مسئولین شهری است که امیدواریم با تبادل نظر و ارائه پیشنهادهایی که صورت می‌گیرد شاهد توسعه شهری و توسعه شهرنشینی باشیم، ضمن این که بتوانیم حضور جوانان و نقش نظارتی و اجرایی جوانان را هم دنبال کنیم.

وی افزود: رویکرد دوم ستاد بزرگداشت هفته جوان جریان سازی فعالیت‌های جوانان در قالب اردوهای آموزشی و تشکیلاتی همچون المپیادهای فرهنگی و اجتماعی و مسابقات مختلفی است که طراحی شده است. محور سوم برنامه‌ها در این هفته، فعالیت‌های میدانی و حضور پر شور جوانان در سطح میادین اصلی و خیابان‌های شهر تهران با رویکرد سبک زندگی، هویت ملی و انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی برای  مقابله و  روبرو شدن  با مسائل و رسانه های نوظهور است.

ابویی تصریح کرد: بنا داریم مطالبات جوانان را  توسط کمیته‌ای متشکل از جوانان مناطق 22 گانه شهر تهران در قالب شهریاران جوان در حوزه مدیریت شهری بعد از هفته جوان  پیگیری کنیم. انشاءالله تمامی مسائل، نکات و مطالبات مطرح شده چه از سوی جوانان و چه از سوی مدیریت شهری، را در طول سال دنبال کنیم.

مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: افتخار داریم در کنار شهدا و امام شهدا و امام جوانانی که به واقع همیشه الگوی ما جوان‌ها در دهه‌ 50 و 60 بودند هفته جوان را آغاز کنیم.

وی افزود: امیدوارم با پیروی از فرمایشات ‌رهبر انقلاب به الگویی که چراغ راه ما به عنوان بچه‌های انقلابی به عنوان رویش‌های انقلابی است دست پیدا کنیم ‌و‌ همان طور که حضرت آقا فرمودند "ﻣﺎ ﺷﺎهد روﻳﺶ ﻳﮏ طﺒﻘﻪ ﺟﻮان ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ، ﻣﻮﻣﻦ و ﺟﺴﺘﺠﻮﮔﺮ در زﻣﯿﻨﻪ‌های اﻧﻘﻼب هستیم." در این هفته شاهد نمود این رویش در خانه شهریاران و میان جوانان شهر تهران باشیم؛ با امید به این که جوانان ما در تمام عرصه‌های زندگی شهدا را  الگوی راه خود قرار دهند.

براساس این گزارش؛ در این مراسم اعضای خانه شهریاران جوان با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره) با تقدیم تاج گل به بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند. همچنین  اعضای خانه شهریاران جوان با حضور بر مزار آیت الله طالقانی و نیز مزار 72 تن از شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

پس از آن بر سر مزار شهید جوان امر به معروف و نهی از منکر علی خلیلی،  شهید محمد بروجردی، شهید ناصر کاظمی، شهید تهرانی مقدم، شهید آوینی، شهید حاج ابراهیم همت، شهید حاج رضا چراغی، شهید مصطفی چمران، شهید سید مجتبی هاشمی، شهید سید محمد علی جهان آرا، شهید عباس داورزنی، شهید اصغر وصالی تهرانی فرد، شهید قربانعلی رخشانی و مادر بزرگوارش ننه علی (که به مدت 20 سال بر مزار فرزند شهیدش زندگی کرد و پس از فوت نیز در کنار مزار یگانه فرزند شهیدش آرمید)، شهید  احمد پلارک (شهید گلاب)، شهید میرصالح و میرفاضل اخلاقی و غیره حاضر شده و با گلاب مزار این شهیدان بزرگوار را غبارروبی کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم اعضای خانه شهریاران جوان در میدان سی هزار شهید و  قطعه صابرین حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیره ، شهدا ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار