یک شاعر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کار جدی بر روی قانون کپی رایت انجام نشده است

"رضا اسماعیلی"، شاعر گفت: مخالفان و موافقان قانون کپی رایت کار جدی و کارشناسی بر روی این قانون انجام نداده‌اند.

"رضا اسماعیلی"، شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: از چند سال گذشته بحث کپی رایت در کشور داغ بوده است و شاعران و نویسندگان کشورمان پیرامون آن بحث کردند اما همچنان بحث کپی رایت بلاتکلیف است.

وی افزود: در صورتیکه قانون کپی رایت با ساز و کار مناسبی مورد پذیرش ایران قرار گیرد و حقوق مولفان در آن نادیده گرفته نشود خوب است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قاطعیت بیشتر در چهار چوبی که منابع ملی ما تامین شود زمینه تحقق قانون کپی رایت را در کشور فراهم کنند.

این شاعر ادامه داد: گاهی شعر شاعر یا داستان نویسنده ایرانی را به صورت ترانه یا فیلم استفاده می‌کند در صورتیکه سازنده اثر از آن بی‌اطلاع است و حق و حقوقی برای خالق اثر قائل نشدند ترجمه آثار ایرانی و خارجی با پذیرش قانون کپی رایت، قانون‌مند و مطابق چهارچوب می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: قانون کپی رایت هنوز بلاتکلیف است و زمینه اجرای این قانون در کشور فراهم نشده بحث قانون کپی رایت باید در حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارشناسی شود و بر روی این مقوله بحث کنند تمام ابعاد قانون کپی رایت باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در صورتی‌که در زمینه نفع و ضرر قانون کپی رایت برای کشور به نتیجه رسیدند درباره آن اقدام کنند فکر می‌کنم درباره قانون کپی رایت به صورت جدی کارنشده است موافقان و مخالفان قانون کپی رایت کار تخصصی درباره آن انجام ندادند.

این شاعر بیان کرد: افراد کارشناس و خبره بر روی مسئله قانون کپی رایت در کشور کار کنند در صورتیکه به نفع نظام فرهنگی کشور است آن را اجرایی کنند گاهی تصمیمات شتابزده می‌گیریم سپس به نادرستی تصمیم خود پی می‌بریم به صورت جدی و با کار کارشناسی دقیق ابعاد مختلف مسئله قانون کپی رایت را ببینیم بعد از کار کارشناسی و تأمل بر روی آن،  اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از کار کارشناسی بر روی قانون کپی رایت می‌توان به نتیجه آن و اجرایی شدن این قانون امیدوار بود در صورتیکه برای اجرایی شدن قانون کپی رایت شتابزده عمل کنیم تبعات منفی برای فرهنگ کشور خواهد داشت.


انتهای‌پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار