زنجان/

پالایش 999 هزار پرونده در دادگستری استان زنجان

طی پنج سال گذشته در جریان ساماندهی و بایگانی پرونده ها، 999هزار فقره پرونده قضایی پالایش شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون برنامه ریزی رییس کل دادگستری استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت:این معاونت طی سالهای گذشته برنامه های بسیاری در زمینه رسیدگی و ساماندهی پرونده های کیفری، تدوین نسخ عملکرد قضایی بهره وری و الکترونیکی سازی روند رسیدگی به دادخواست ها اجرا کرده است.

خسروی افزود: یکی از مهمترین برنامه های این معاونت بررسی عملکرد بخش های مختلف و ارائه راهکار برای بهینه سازی روند رسیدگی به پرونده ها است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده های رسیده به دادگستری زنجان نیازمند رسیدگی حقوقی نیست، افزایش آگاهی مردم و تشویق آنان برای عمل به آموزه ها را از جمله برنامه های این معاونت برای کاهش مراجعه به دادگستری عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی رییس کل دادگستری استانادامه داد : بسیاری از مردم از نیازهای ضروری زندگی آگاهی کامل دارند اما در وهله عمل، افراد عملگرایی نیستند.

 خسروی تصریح کرد :مشکلات زناشویی از جمله دادخواست ها و مطالباتی است که همواره تعداد بالایی از پرونده های قضایی را تشکیل می دهد ولی در حقیقت روند رسیدگی و حل اختلاف در این بخش راهکار قضایی ندارد.

وی بر لزوم ارتقای ارزشهای اخلاقی در میان مردم اشاره کرد و عمده ترین شکایات رسیده به دادگستری استان زنجان را مربوط به ضرب و جرح، مطالبات مالی، مشکلات زناشویی و اختلافات میان کارگر و کارفرما برشمرد.

معاون برنامه ریزی رییس کل دادگستری استان زنجان  خاطر نشان کرد:تلاش می شود درخصوص ورودی پرونده ها، اصلاح فرآیند ها و برنامه محوری قوه قضاییه در این معاونت راهکار عملیاتی مناسبی ارائه شود./ش/ن

برچسب ها: پالایش ، پرونده ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.