اصفهان؛

هر قاضی روزانه هشت پرونده را در اصفهان رسیدگی می‌کند

رئیس دادگستری اصفهان میانگین رسیدگی به پرونده‌ها توسط هر قاضی در اصفهان را به صورت میانگین هشت پرونده اعلام کرد و گفت: قضات در کشورهای دیگر به یک یا دو پرونده رسیدگی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، احمد خسروی وفا در همایش پیشگیری دانش مدار از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد، موضوع پیشگیری از وقوع جرم را امری ملی تلقی کرد و اظهار داشت: از این رو اقداماتی در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود که با همدلی و هم‌افزایی تمام بخش‌ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه به یقین می‌توان گفت که بسیاری از نهادها در گرایش به جرایم نقش آفرین هستند، افزود: امروزه کانو‌ن‌های تشکیل جرائم و بحران اجتماعی مرتبط با یک سازمان نیست و باید برای کاهش این آسیب‌ها همگام حرکت کنیم.

رئیس دادگستری استان اصفهان توجه به ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی را مهم‌ترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم دانست و ابراز داشت: باید توجه داشت که در دین مبین اسلام مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مدونی تعریف شده است که کمتر مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه دامنه تنوع جرای بسیار افزایش یافته است، افزود: در گذشته صدور چک بلامحل مهم‌ترین جرم بود و امروز پرونده‌های مرتبط با انواع سرقت بخش زیادی از پرونده‌های ورودی به مراکز دادگستری را تشکیل می‌دهد.

خسروی وفا میانگین رسیدگی به پرونده‌ها توسط هر قاضی را به صورت میانگین هشت پرونده اعلام کرد و بیان داشت: این در حالی است که قضات در کشورهای دیگر به یک یا دو پرونده رسیدگی و شبانه روزی برای اجرای عدالت تلاش می‌کنند.

وی استقلال قضات را یکی از نشانه‌های تمدن اسلامی دانست و افزود: این امر باعث افتخار است که قضات به محتویات پرونده‌ها نیز توجه ویژه دارند.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار