وزیر دادگستری:

تلاش برای کم کردن آمار پرونده های ورودی به دادگستری

باید تلاش کنیم آمار پرونده های ورودی به دادگستری هر سال کمتر شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ وزیر دادگستری که همراه هیات دولت به گیلان سفر کرده است صبح امروز در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان در رشت  گفت : در سال 93 نسبت به سال 92 آمار پرونده های ورودی به دادگستری گیلان 11 درصد افزایش داشته است که آمار خوبی نیست و همه قضات با همکاری کارکنان تلاش کنند حجم پرونده های ورودی کم شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با اشاره به سیاست وزارت دادگستری برای افزایش میزان رضایتمندی در جامعه افزود : با همدلی مسولان و باز کردن گره های موجود در پرونده های قضایی و اجرای صحیح حکم در جهت تحقق این سیاست گام برداریم و این خواسته مردم است.

وی با بیان اینکه جایگاه فعلی ایران در منطقه و جهان با همه تحریم ها و فشارها به عنوان یکی از قدرتهای مطرح، غیر قابل انکار و حذف است تصریح کرد : با توجه به اعمال ناامنی و جنگ در بین کشورهای منطقه از سوی ابرقدرتها ، ایران دارای آرامش و امنیت پایدار است.

وزیر دادگستری حفظ بیت المال ، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربریهای مختلف زمینهای کشاورزی را از مهمترین مسایل موجود در استان گیلان دانست.    

حجت الاسلام والمسلمین  پورمحمدی ، جرم زدایی ، زندان زدایی و قضازدایی را  از سیاست های اعلامی در مراحل محتلف قانونگذاری  برشمرد و به کارکنان دادگستری گیلان تاکید کرد : آمار ورودی مجرمان به زندانهای گیلان زیاد و نگران کننده است و تلاش کنید با اولویت صدور حکم ها ی اثربخش، این آمار را کاهش دهید.  

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.