رئیس دانشگاه امیر کبیر عنوان کرد

مسائل روحی- روانی چالش اصلی در کشورمان است

رهایی گفت: در تحولات بسیار بزرگی که در تمام زمینه‌های سلامت و درمان بوجود آمده و ما در دانشگاهها باید به سمت این تحولات برویم، و روش‌های مختلفی که برای پیشگیری و درمان وجود دارد، باید مشمول این تحولات شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،‌ دکتر رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر در حاشیه دومین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور گفت: تحولات بسیار بزرگی در زمینه‌های سلامت و درمان به وجود آمده و ما در دانشگاه‌ها باید به سمت این تحولات برویم و روش‌های مختلفی که برای پیشگیری و درمان وجود دارد، باید مشمول این تحولات شود.

وی افزود: ما با یک جمعی از افراد رو به رو هستیم که به تازگی دانشجو شده‌‍‌اند و با بسیاری از مسائل در محیط دانشجویی آشنا نیستند و بیشترین مشکلاتشان، مشکلات روحی و روانی است، که ما اگر از آن‌ها پیشگیری می‌کردیم، درصد عمده‌ای از این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

وی اظهار داشت: ما تسهیلاتی را برای امر آموزش پیش بینی کرده‌ایم که رابطه مستقیم با سلامت دانشجویان دارد و همچنین یک درس 3 واحدی برای دانشجویان برای آشنایی با مسائل زندگی دانشگاهی که بخشی از آن مسائل بهداشتی است را در نظر گرفته‌ایم.

رهایی خاطرنشان کرد: امروزه اعتیاد به شکل نامناسبی در کشور ما مطرح شده است و قلیان و سیگار را جایگزین آن داریم که برای این مشکل نیز یک راهکار اساسی باید اندیشیده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار