طلاق به سلامت بدن انسان آسیب می رساند!

استرسی که زنان و مردان در دوران طلاق متحمل می‌شوند در وضعیت سلامتی آن ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، بررسی‌ها نشان داده‌اند زنان و مردانی که از یکدیگر جدا شده‌اند، رشدشان کمتر از آنانی است که از یکدیگر جدا نیستند؛ فقدان همسر جلوی شکوفا شدن  را در تمام زمینه‌ها می‌گیرد و در شخصیت عاطفی فرد اثر منفی می‌گذارد.

دانشمندان با انجام مطالعات و آزمایشاتی روی زوج هایی که قصد طلاق گرفتن از یکدیگر را داشتند دریافتند که در آن دوران میزان استرس و تپش های قلب شان بیشتر از شایر دوران های زندگی شان بوده است و این استرس های ناگهانی سبب آسیب های زیادی به ارگان های مختلف بدن می شود.

بررسی ها نشان می دهند، اگر استرس برای مدت زمان طولانی دائما تکرار شود، علائم بسیاری همچون سرگیجه، گرفتگی ماهیچه‌ها، سردرد، مشکلات بینایی، مشکلات تنفسی، آسم، آلرژی، تپش قلب، اختلالات گوارشی، بی‌قاعدگی‌های قند خون، اختلالات پوستی، اختلالات روده‌ای در بیمار  مبتلا به استرس ظاهر می‌شود.

گفتنی است، بررسی‌های روان پزشکان نشان داده است که طلاق و جدایی  از عمده‌ترین علل بیماری روانی است. وقتی زوجین از هم جدا شدند، ترس ناشی از احساس تنهایی و واهمه‌ای ناشی از آینده‌ای مبهم برای آن ها پدید می‌آید که روان هر دو طرف را آزرده می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلاق ، بدن ، آسیب ، درمان ، افسردگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار