یک توصیه طلایی به داوطلبان کنکور 93؛

توکل، تمرکز و داشتن برنامه در این روزهای باقیمانده را فراموش نکنید

باتوجه به اینکه کمتر از 1 هفته دیگر تا کنکور 93 باقیمانده است در این روزهای پایانی داوطلبان توکل، تمرکز و داشتن برنامه در این روزهای باقیمانده را فراموش نکنند.

مهدی دربان کارشناس آموزشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: روزهای نزدیک کنکور برای داوطلبان و اولیای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا بی هیچ تردیدی کنکور با نحوه حضور در آن، تأثیر به سزایی در آینده دور و نزدیک داوطلبان دارد و بی جهت نیست که سالانه بیش از ۹ میلیون نفر دانش آموز، دیپلمه ، فارغ التحصیل، دانشجو، معلم، مدیر، طراح سوال، پشتیبانی، مشاوره، کارکنان آموزش و پرورش، بهداشت و آموزش عالی، نشریات و رسانه ها و اولیا و سایر مسئولین آنها درگیر یا علاقه مند به موضوع هستند. 

وی افزود: یکی ازویژگیهای طبیعی رویارویی با اتفاقهای ویژه و غیرقابل تکرار ظهور پدیده اضطراب است و هر چه میزان نامعلومی و ریسک در آن بیشتر باشد میزان اضطراب نیز به همان نسبت بیشتر است و از دیگر سو هر چه نتیجه قابل پیش بینی با نتیجه دلخواه فاصله بیشتری داشته باشد باز هم به اضطراب منجر خواهد شد. 

دربان تصریح کرد: با تمام مشکلاتی که در رقابت میلیونی کنکور در ایران وجود دارد و در روزهای نزدیک کنکور فزونی می‌گیرد برخی از داوطلبان کنکور با درایت، تأمل و تیز بینی تمام روزهای نزدیک کنکور را سپری می‌کنند و بی جهت نیست که همین ها جزو افراد موفق کنکور هستند. ویژگی عمده آنها ” داشتن برنامه ” و ” تمرکز” روی آن و ” توکل” است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کنکور ، داوطلبان ، تمرکز ، توکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار