دبیر سومین دوره همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور:

روابط عمومی سرآمد، تعالی جو و پیشرفته است

هوشمند سفیدی دبیر سومین دوره همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور گفت: روابط عمومی سرآمد بخاطر کارکرد موثر، با سایر روابط عمومی ها متمایز و متفاوت است.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، هوشمند سفیدی دبیر سومین دوره همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور  روز چهارشنبه در سومین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی گفت: روابط عمومی هایی که به دلایلی خود را از خیلی از روابط عمومی ها متمایز می دانند و صاحب یکسری ویژگی ها هستند، شایسته تجلیل و تقدیر هستند. 

وی اظهار داشت: آن دسته از روابط عمومی هایی که به لحاظ ساختار نیروی انسانی و عملکرد در وضعیت بسیار متمایزی نسبت به سایر روابط عمومی ها هستند، چون متمایز می باشند پیشرو و رهبر هستند و می توانند لیدر و راهنمای سایر روابط عمومی ها باشند و باید همواره از آنها تقدیر کرد. 

وی به سطوح مختلف سرآمدی در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: سطح اول روابط عمومی ها به آنها تعلق می گیرد که تعهد به سرآمدی داشته باشند و ما همه ساله طی مراسمی از متعهدان سرآمدی روابط عمومی های کشور تقدیر و قدردانی می کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: سطح دوم قدردانی از روابط عمومی ها به روابط عمومی هایی تعلق می گیرد که در میانه راه هستند و می توانند از هزار امتیاز از مدل سرآمدی حداقل 450 امتیاز کسب کنند. 

سفیدی به سطح عالی تر و سطح بلوغ و کمال روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: به این دسته از روابط عمومی ها که در سطح عالی تری قرار دارند سه تندیس بلورین، سیمین و زرین اعطا می شود. 

وی خاطرنشان کرد: تندیس بلورین به آن دسته از روابط عمومی هایی تعلق می گیرد که از هزار امتیاز بتوانند حداقل 550 امتیاز کسب نمایند و به ترتیب تندیس سیمین و زرین به گروه هایی تعلق می گیرد که 650 و 750 امتیاز کسب کنند. 

دبیر سومین دوره همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور خاطرنشان کرد: همچنین به روابط عمومی هایی که بتوانند در مجموع بین 950 تا 100 امتیاز را کسب کنند گواهینامه تعهد سرآمدی اعطا می شود. 

سفیدی یکی از اهداف برگزاری سومین دوره همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور را رسیدن به استاندارد کلی در حوزه روابط عمومی عنوان کرد و گفت: تجلیل از روابط عمومی های برتر و خلاق به عنوان روابط عمومی های سرآمد از دیگر اهداف این همایش است. 

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور را توسعه فرهنگ سرآمدی در حوزه روابط عمومی، ارایه مشاوره و کمک به تقویت مستمر شاخص های روابط عمومی و ارایه یک نمای کلی از روابط عمومی تعالی یافته و پیشرفته عنوان کرد. 

وی ایجاد نظام پایش مستمر روابط عمومی و ارزیابی عملکرد روابط عمومی های مختلف و ایجاد و انگیزه رقابت سالم در بین روابط عمومی ها برای تعالی گری و تثبیت تعالی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: یک روابط عمومی متمایز و سرآمد، روابط عمومی است که گرایش به تحقیق و پژوهش و مشاوره و مداخله در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها داشته باشد و برعکس یک روابط عمومی غیرنخبه و تعالی نیافته، روابط عمومی است که کارهای سنتی انجام می دهد و بیشتر گرایش به رسانه، انتشارات و تبلیغ دارد. 

دبیر این همایش گفت: در این همایش از 68 روابط عمومی برتر در سه سطح تعهد، سرآمدی، تعالی روابط عمومی با دریافت تندیس و هدایای دیگر تجلیل خواهد شد. 

در ادامه مراسم پرفسور باقر ساروخانی، پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران  اظهار داشت: سرآمدان روابط عمومی ها کسانی هستند که 90 درصد توانشان را در داخل سازمان متمرکز می کنند و غرق در کار خود می شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید همواره زمینه تقدیر و تجلیل از سرآمدان در حوزه های مختلف را فراهم کنیم.

ساروخانی افزود: باید با ایجاد عدالت در فرصت ها و ارتقای مجموعه مدیریتی و دسترسی امکانات شهری و روستایی برای جوانان، فرصت هایی برای تحقق سرآمدی فراهم کنیم.

ساروخانی به چندین نظریه درباره کیستی سرآمدی اشاره کرد و گفت: طبق نظریه توان، سرآمدان آن دسته از کسانی هستند که توان خود را در داخل سازمان خود در حداکثر متمرکز می کنند و خوش به حال سازمان و افرادی که از این نظریه پیروی می کنند.

ساروخانی به نظریه استقرار در حوزه سرآمدی اشاره کرد و گفت: در این نظریه سرآمدان کسانی هستند که غرق در کار خود می شوند و خود را فراموش می کنند و با کار خود زندگی می کنند.

پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران به تئوری ارضاء در حوزه سرآمدی اشاره کرد و گفت: کسانی از این تئوری تبعیت می کنند که از کار خود لذت می برند.

ساروخانی در بخش دیگری از سخنان خود به نظریه جابجایی اشاره کرد و گفت: افرادی از این تئوری تبعیت می کنند که عاشق کارشان بوده و تعالی یافته هستند و با مشکلات مبارزه می کنند اما این کافی نیست و باید مشکلات را تبدیل به فرصت و مصلحت کرد.

وی خاطر نشان کرد: هنر بزرگان در همه عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در این است که از مشکلات و موانع نمی هراسند و می توانند مشکلات را به بهترین نحو تبدیل به فرصت کنند.

ساروخانی همچنین به نظریه انگیزش و استقامت در حوزه سرآمدی اشاره کرد و گفت: در این نظریه برترین ها کسانی هستند که استقامت می کنند.

سومین دوره همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور روز چهارشنبه با حضور افخمی راد معاون وزیر معدن و تجارت، مرندی مقدم معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران و هوشمند سفیدی دبیر سومین دوره همایش سرآمدان روابط عمومی های کشور حضور داشتند. در این همایش از استاد علی میرسعید قاضی پژوهشگر و از پیشکسوتان روابط عمومی کشور تجلیل به عمل آمد.

اعطای نشان تعالی روابط عمومی به روابط عمومی های تعالی گر و تقدیر از روابط عمومی های متعهد به سرآمدی از دیگر برنامه های این همایش بود.

اعطای تندیس به روابط عمومی های مستحق دریافت تندیس و تقدیر از مدیران تعالی گر ارتباطی از دیگر برنامه ها بود.

سومین دوره همایش آیین تجلیل از سرآمدان روابط عمومی ایران روز چهارشنبه در سالن همایش خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، پروفسور باقر ساروخانی و هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کل کشور برگزار شد.



انتهای پیام/اق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار