سلطانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بررسی کیفیت "بنزین وارداتی" در مجلس /نگرش "سنتی" باید جایگزین "دانش فنی" و نیروی متخصص شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از انجا که مجلس شورای اسلامی حکم دستگاه نظارتی را دارد باید در این زمینه ورود پیدا کند تا ابهامات موجود در کیفیت بنزین را برطرف سازد.

امیرعباس سلطانی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: تعامل بین مجلس شورای اسلامی با وزارت نفت نسبت به سالهای گذشته بسیار عالی بوده به طوری که طی سالهای 91و 92 این تعاملات منجر به تصویب بودجه بیشتر در صنعت نفت شد.

وی با اشاره به اینکه تعاملی خوبی بین مجلس و وزارت نفت حاکم است اظهار داشت: در اکثر مواقع متاسفانه تعامل دوسویه نبوده و بصورت اتوبان یکطرفه عمل شده است این در حالی است که کمیسیون انرژی تمام برنامه های خود را با وزارت نفت هماهنگ می کند اما وزارت نفت در اجرای برخی جلسات با کمیسیون انرژی همکاری مناسبی را در جهت اتحاد و یکپارچکی نداشته و کمیسیون انرژی در این زمینه بسیار گله مند است.

سلطانی تاکید کرد: این موضوعات باعث شده مضلات بسیاری در صنعت نفت شکل بگیرد مثلا در بکارگیری نیروی انسانی انتخاب درستی صورت نگرفته تمام افرادی که در دوران قبل بودند با روی کارآمدن زنگنه همچنان مشغول فعالیت هستند. در حالیکه کمیسیون انرژی اصرار براین داشت که از نیروی جوان و دانشمند استفاده شود.

بایستی نگرش سنتی که در وزارت نفت حاکم است کنار گذاشته شود و نیروی متخصص و صاحب دانش جایگزین شوند.
 
وی افزود: در بحث زیرساخت ها و توجه به تولیدات داخلی کمتر پرداخته شده است تاجاییکه در سال گذشته قراردادهای مختلفی با شرکت‌های چینی برای تامین دکل منعقد کردند که از کیفیت و استاندارد مناسب برخوردار نبودند و اکثر قراردادهای امضا شده با شرکت ایرانی را لغو کردند.
 
وی در خصوص پرونده بابک زنجانی گفت: این هم اکنون از طریق قوه‌‌قضایی در حال بررسی است اما متاسفانه بررسی پرونده به کندی انجام می گیرد به همین منظور مجلس شورای اسلامی تصمیم برآن دارد که این موضوع را در صحن مجلس پیگیری کنند.

سلطانی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر این موضوع در کشور سیاسی شده است بایستی در این مقوله کارکارشناسی صورت گیرد. هم اکنون هیچ مرجعی یا سازمانی در کشور وجود ندارد که بنزین تولیدی پتروشیمی، پالایشگاهی و وارداتی را از نظر کیفیت آنالیز و تست کنند که آیا آلوده است یا نه؟ در این زمینه مدارک و مستندات قابل قبولی ارائه نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از انجا که مجلس شورای اسلامی حکم دستگاه نظارتی را دارد باید در این زمینه ورود پیدا کند تا ابهامات موجود در کیفیت بنزین را برطرف سازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار