مدیرکل انتقال خون استان البرز:

ذخیره‌سازی فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های البرز انجام شد

مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: در حال حاضر حداقل به میزان ۵ روز نیاز بیمارستان هایمان ذخیره فرآورده های خونی داریم و در شرایط مناسبی به سرمی بریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسن حسینی ضمن اشاره به شرایط مطلوب استان در حوزۀ فرآورده های خونی اظهار کرد: مشکلی از نظرتأمین فرآورده های خونی در سطح استان و رفع نیازهای آن نداریم حتی دربارۀ بعضی فرآورده ها برای 7 روز نیاز بیمارستان ها ذخیره داریم.

وی افزود: درباره استان البرز باید این مطلب کلی را در نظر داشته باشید که اگرچه نگرانی برای تأمین فرآورده های خونی در سطح استان نداریم ولی می بایست سایر استان ها بویژه تهران را هم پوشش دهیم چرا که بسیاری از البرزنشینان برای موارد درمانی خود به تهران مراجعه می کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: در طی ماه رمضان بحث ارسال فرآورده به سایر استان ها کاهش پیدا می کند ولی بطور معمول با توجه به مراجعه مناسب اهداکنندگان به مراکز خونگیری در مورد تأمین نیازهای استانی دچار مشکل نیستیم.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان قدری کاهش مراجعه برای اهدای خون داریم و در لیالی قدر هجوم گسترده اهداکنندگان برای اهدای خون را شاهد هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان البرز تأکید کرد: توصیه ما به شهروندان این است که به طور تدریجی، مرتب و مستمر برای اهدای خون مراجعه داشته باشند تا اینطور نشود که در یک زمان خاص بیشتر از نیاز فرآورده داشته باشیم و در زمان هایی تولیدات فرآورده های خونی مان کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: برای اینکه روزه داران نگران اهدای خون در زمان روزه داری نباشند، بعد از افطار همکاران ما در مراکز حضور دارند و پذیرای اهداکنندگان می باشند.

وی افزود: شهروندان برای اطلاع ازساعات فعالیت مراکز خون گیری در سطح استان می توانند به سایت اداره کل مراجعه کنند.

حسینی دربارۀ وضعیت شهرستان های استان در حوزۀ اهدای خون هم گفت: متأسفانه در حال حاضر به جز شهرستان های فردیس و کرج در سایر شهرستان ها پایگاه نداریم و اگر امکاناتمان از نظر فضای فیزیکی، تجهیزات و جذب نیرو بهتر شود به ترتیب در شهرستان هایی که پتانسیل بهتری برای اهدای خون دارند پایگاه های ثابتی را مستقر می کنیم.

وی درباره امکان حضور پایگاه های سیار در سطح شهرستان ها اظهار کرد: تیم های سیار بسته به تقاضاها در سطح شهرستان ها حضور پیدا می کنند و واحد جذب اهداکنندگان اداره کل براساس ظرفیت مناطق  مختلف استان  تصمیم گیری می کند که تیم های سیار به کدام مناطق اعزام شوند.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: البرز ، خون ، فراورده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.