تا پایان امسال محقق می‌شود

افزایش 100 باب "جایگاه سی‌ان‌جی" جدید در کشور

مدير طرح احداث جايگاه‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ايران گفت: شمار جايگاه‌های عرضه گاز طبيعی فشرده (سی‌ان‌جی) تا پايان امسال به بيش از 2300 باب افزايش می‌يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدير طرح احداث جايگاههاي سي ان جي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت: تا پايان امسال 100 باب جايگاه جديد احداث و به جايگاههاي کنوني (2210 باب) اضافه خواهد شد.

منصور رياحي با بيان اين که از ابتداي امسال تاکنون 29 باب جايگاه عرضه سي ان جي در نقاط مختلف کشور احداث شده است، اظهار کرد: با احداث جايگاههاي جديد، شمارجايگاههاي سي ان جي فعال در کشور به 2310 باب افزايش خواهد داد.

وي با بيان اين که تا پايان امسال براي احداث 140 باب جايگاه سي ان جي برنامه ريزي شده است، تصريح کرد: تعدادي از جايگاهها (30 باب) براي ساخت با مشکلاتي از قبيل وجود معارض رو به رو هستند که تلاش مي شود با رفع آنها، اين جايگاهها نيز در مدار بهره برداري قرار گيرد.

رياحي گفت: هم اکنون روزانه بيش از 20 ميليون مترمکعب سي ان جي در کشور مصرف مي شود که اين ميزان معادل جلوگيري از مصرف روزانه 20 ميليون ليتر بنزين است.

مدير طرح احداث جايگاههاي سي ان جي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران شمار جايگاههاي سي ان جي فعال در کشور را تا پايان سال گذشته، دو هزار و 181 باب اعلام و اظهار کرد: در سال گذشته مصرف روزانه اين حامل انرژي بطور ميانگين، 18,2 ميليون مترمکعب بوده است.

وي سهم کنوني سي ان جي در سبد سوخت کشور را 23 درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه هاي توسعه اي در اين صنعت، مصرف روزانه سي ان جي به بيش از 30 ميليون مترمکعب و سهم آن در سبد انرژي کشور نيز به بيش از 30 درصد افزايش خواهد يافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار