میزان ابتلا به بیماری‌های کلیوی در ایران بالاست

ازدواج‌های فامیلی باعث ازدیاد بیماری‌های ارثی کلیوی شده و جدا از شرایط اقلیمی میزان ابتلا به بیماری‌های کلیه در ایران بالاست.

بهروز برومند فوق تخصص بیماری‌های کلیه و نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طب پیشگیری ما ضعیف است و درمان محور عمل می‌کنیم که خود درمان می‌تواند به کلیه آسیب‌رسان باشد که از آن جمله می‌توان به عفونت‌های پس از پیوند کلیه اشاره کرد. 

وی با اشاره به اینکه پس از عمل پیوند مصرف داروهای محدود کننده، سیستم ایمنی بدن را تا حد ممکن ضعیف می‌کنند افزود: برای پس نزدن کلیه و ادامه کار آن انجام این نوع درمان لازم است اما از سوی دیگر تضعیف سیستم ایمنی بدن سبب رشد میکروب‌ و ایجاد بیماری می‌شود. 

وی CMV را شایعترین عفونت پس از پیوند کلیه عنوان کرد و ادامه داد: پس از گذشت چند روز از پیوند کلیه و تغییر نوع داروهای مصرفی بیمار به این نوع عفونت مبتلا می‌شود که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود.

وی پیشگیری و مراقبت‌های اولیه را از اصول مهمی دانست که می‌تواند سلامت کلیه‌ها را تأمین کند. 

این فوق تخصص بیماری‌های کلیه و نفرولوژی در بیان علائم عفونت‌های کلیه اذعان داشت: بی‌حالی و خستگی و ورم پاها از جمله علائم بیمار بودن کلیه است و صرفا درد پهلو نشان دهنده مشکل داشتن کلیه نیست و در خیلی از موارد هم می‌تواند بدون نشانه باشد. 


انتهای پیام/ 

برچسب ها: کلیه ، عفونت ، نفرولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار