دانستنی ها؛

اهمیت "پس انداز پول" از دوره ی جوانی

اگر از دوره ی جوانی و نوجوانی سعی کنیم که خود را عادت به پول پس انداز کردن بدهیم و این عادت خوب را مداوم تکرار کنیم پس اندازه پول در دوره های بعدی زندگی یعنی میان سالی برای ما راحت تر خواهد بود. چون پس انداز کردن در زندگی نقش مهمی خواهد داشت حتی اگر مبلغ اندکی را هم پس انداز کنیم باز هم داشتن این عادت خوب باعث می شود که صرفه جویی را در کنار پس انداز کردن یاد بگیریم. هر چقدر که پس انداز کردن را از سن پایین تری یاد بگیریم در سنین بالاتر از هدر دادن پول و استفاده از آن بدون برنامه ریزی اجتناب می کنیم.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، پس انداز پول در دوره ی جوانی به ما کم میکند تا بخشی از هزینه های تحصیلی یا بخشی از احتیاجات خود را تامین کنیم.

البته پول پس انداز کردن هم خود به برنامه ریزی نیاز دارد بدون برنامه قطعا نمیتوانیم پس انداز کنیم.

اولین چیزی که برای پس انداز کردن به ان نیاز داریم هدف است. وقتی که برای پس انداز کردن هدف داشته باشیم انگیزه ی ما برای این کار بیشتر خواهد شد و تلاش بیشتری می کنیم تا بتوانیم بخشی از پول تو جیبی یا پول ماهیانه را یا حتی بخشی از درآمد خود را از دوره ی جوانی و نوجوانی پس انداز کنیم.

پس انداز می تواند هفتگی یا ماهیانه باشد مثلا میزان درآمد ماهیانه خود را در نظر بگیرید بخشی از ان را که مورد نیاز شما نیست هر چند که اندک هم باشد می توانید برای پس انداز در نظر بگیرید.

بر خرید احتیاجات و لوازم مورد نیازتان هم باید برنامه ریزی داشته باشید سعی کنید که در ماه همه ی پول و درآمدی را که کسب می کنید به خرید کالاهای مختلف اختصاص ندهید بلکه باید کالاهای مورد نیازتان را تقسیم بندی کنید و هر ماه یک کالا خریداری کنید تا پول ماهیانه شما تا آخر ماه بتواند نیاز شما را تامین کند و پول خود را تا آخر ماه حفظ کنید.

داشتن یک حساب بانکی برای پس انداز بسیار خوب است چون حساب بانکی به صورت جداگانه پول شما را ذخیره می کند و این پول کمتر در دسترس شما قرار می گیرد و کمتر از آن خرج میکنید. همیشه سعی کنید که برای مدیریت مالی در زندگی خود از برنامه ریزی استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید که خرید بزرگتری انجام دهید ماهیانه مبلغی را کنار بگذارید تا به اندازه ی کافی پول برای خرید کالای مورد نیازتان ذخیره شود اگر حقوق ماهیانه و درآمد ماهیانه خود را یکجا خرج کنید نمی توانید پس اندازی هم داشته باشید یکی از چیزهای خوبی که پس انداز برای شما خواهد داشت اجتناب از عادت بد خرید کالاهای بی مورد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار