گزارش تمرین آخر هفته ملی پوشان؛

آخرین تمرینات قبل از اعزام تیم ملی بسکتبال/ ترکیب تیم اعزامی به کاپ آسیا

تیم ملی بسکتبال تا صبح روز یکشنبه 15 تیر آخرین تمرینات قبل از اعزام به ووهان را انجام می دهد. ملی پوشان امروز هم پیش از استراحت یک روزه، دو جلسه تمرین را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ملی پوشان تیم الف بسکتبال پیش از استراحت آخر هفته خود امروز دو جلسه تمرینی را پشت سر گذاشتند. تمریناتی که برخلاف عادت همیشگی خبرنگاران بسکتبال که با کلمه شاداب توصیف می شدند چندان هم شاداب به نظر نمی رسد.
 
در حالی که تنها چند روز به شروع مسابقات کاپ آسیا باقی مانده است هنوز تیم کامل اعزامی به این بازی ها کنار هم نیستند و تیمی که به مسابقات کاپ آسیا اعزام می شود نیز به طور دقیق، تیم اعزامی به جام جهانی نیست. با این وجود سرمربی تیم ملی تاکید می کند همچنان هم سیاست خود را برای تیم دارد و حتی اگر بازیکنی در حد "لبرون جیمز" هم باشد با تنها یک هفته تمرین نمی تواند جای بازیکنانی را بگیرد که از حالا تمرینات سخت تاکتیکی او را گذرانده اند و برای این بازیکنان هم منصفانه نیست که کسی بدون تمرین یک هفته قبل از جام جهانی به تیم اضافه شود.
 
بازیکنانی که نیستند
 
امسال جواد داوری و حامد سهراب نژاد به طور رسمی از حضور در تیم ملی انصراف داده اند. صمد نیکخواه با مشکل مصدومیت روبرو است و حامد آفاق و مهدی کامرانی نیز به خاطر مسائل خانوادگی امکان همراهی تیم ملی را ندارند، به این ترتیب 5 بازیکن ترکیب تیم قهرمان سال 2013 آسیا در بازی های کاپ آسیا ووهان غایبند.

اما به جز این بازیکنان ارسلان کاظمی و حامد حدادی هم در تمرینات تیم ملی غایبند. ارسلان که با اجازه از بچیروویچ برای شرکت در لیگ تابستانی NBA به آمریکا رفته است قطعا برای کاپ آسیا به تیم اضافه می شود. حامد حدادی هم که برای دیدار خانواده خود به اهواز رفته بود از روز شنبه 14 خرداد به تمرینات ملحق می شود و قول همراهی تیم را به بچیروویچ و کادرفنی داده است.
 
بازیکنانی که هستند
 

شاید مصدومیت ها، غیبت ها و همچنین سختگیری های بچیروویچ برای شکل دادن تاکتیک مناسب خود در تیم و فشار به بازیکنان باعث شده باشد که تمرینات تیم ملی چندان شاد به نظر نرسد اما در عوض تمام بازیکنان باقی مانده در تمرینات بسیار با انگیزه به نظر می رسند و تک تک صحبت های مربیان را اجرا می کنند.
 
مهران شاهین طبع مربی تیم ملی هم تاکید می کند: این بازیکنان بسیار خوب و پرتلاش هستند و مطمئنم کار خود را در بازی ها انجام می دهند. نباید چندان روی نام ها حساسیت قائل شویم.

اما نام هایی که برای شرکت در کاپ آسیا انتخاب شده اند در صورت تغییر پیدا نکردن در روزهای آینده این نفرات هستند:
 
آرن داودی، سامان ویسی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، محمدرضا اکبری، یونس لاله زاده، آرمان زنگنه ، اوشین ساهاکیان، ارسلان کاظمی، روزبه ارغوان، اصغر کاردوست و حامد حدادی

مصدومان و باقی مانده ها
 

آرن داودی به خاطر مصدومیت در تمرین امروز تیم ملی شرکت نداشت. سامان ویسی و فرید اصلانی هم تنها در تمرینات سبک غیر بسکتبالی کنار تیم بودند و اوشین ساهاکیان نیز با وجود تمرین مثل سایرین مصدومیت هایی دارد اما در این میان تنها فرید اصلانی به خاطر مصدومیت کتف مسابقات کاپ آسیا را از دست می دهد.
 
عرفان نساج پور نیز در تمرینات تیم ملی کنار سایر بازیکنان تمرین می کند و بچیروویچ که از کار او راضی است نامش را در لیست بازیکنانی که به اردوهای اروپایی می روند، قرار داده است هر چند با توجه به قرار نداشتن نام نساج پور در لیست 24 نفره ای که مدتی قبل به آسیا داده شده بود، این بازیکن امکان رفتن به کاپ آسیا را ندارد.
 
سجاد مشایخی و امیر صدیقی که نامشان در لیست تیم الف جای دارد نیز در کنار سایر ملی پوشان به همراه نساج پور تمرین می کنند.
 
تمریناتی که با شوت، دویدن و حرکات سبک شروع شده و به کارهای بسکتبالی می رسد. در این زمان بچیروویچ در کنار کمالیان و شاهین طبع نکات تاکتیکی را به بازیکنان گوشزد کرده و تمرینات تیمی و تاکتیکی شروع می شود که سختترین بخش تمرینات تیم است. در نهایت هم با چند تمرین انفرادی و سرد کردن بازیکنان جلسه تمرینی به پایان می رسد. هر چند در این زمان هم مهران شاهین طبع به چند بازیکن تاکید می کرد که زمانی اختصاصی را پیدا کنند تا نکته های مورد نظر تاکتیکی را به طور جداگانه با حضور وی تمرین کنند.

تمرینات تیم ملی بعد از استراحت یک روزه، از شنبه 14 تیر ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار