اصفهان/

توليد ورقهاي فولادي ضخامت کم با استحكام بالا در شركت فولاد مبارکه اصفهان

براي اولين بار در فولاد مبارکه اصفهان 50 تن کلاف گرم با ضخامت 8/1 و عرض 1025 ميليمتر توليد شد و پس از عمليات تست خواص مکانيکي در آزمايشگاه فولادمبارکه و انجام تستهاي لازم در شرکت سازه گستر سايپا، براي ساخت قطعات مختلف در اين شرکت خودروساز مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، اين خبر را شاهرخ پورمستدام کارشناس واحد متالورژي و روشهاي توليد فولاد مبارکه داد و در اين رابطه گفت: در راستاي همكاري مشترك بين فولاد مباركه و شركت‌هاي خودروسازي و براي بومي سازي فولادهاي ويژه در صنايع خودروسازي براي اولين بار در ناحيه نوردگرم فولاد مبارکه ورقهاي فولادي با ضخامت 8/1ميليمتر و استحكام بالا با گريد SAPH440 و با خواص جوش پذيري بالا جهت ساخت قطعه‌ي نشيمنگاه كمك فنر و گلگير جلوي خودروهاي شرکت خودروسازي سايپا توليد شد.

وي خاطر نشان کرد:‌ اين ورق‌ها پس از اينکه در شرکت مذکور مراحل تستهاي مربوط به استحكام جوش و تست تخريب را با موفقيت پشت سر گذاشت، در خط توليد شرکت سازه گسترسايپا به قطعات مورد نيازخودرو تبديل گرديد.

وی با بيان اينکه از اين پس فولاد مبارکه به دانش فني توليد اين قبيل ورقها دست يافته است، تصريح کرد: با توليد انبوه اين ورقها در خطوط توليد فولاد مبارکه، ديگر نيازي به واردات اين نوع محصولات نخواهد بود و سالانه از خروج مبالغ قابل توجهي ارز از کشور جلوگيري خواهد شد./س


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.