اصفهان؛

افزایش سرمایه 50 درصدی و اجرای طرح های توسعه ایی در فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه اصفهان براي سال مالي جاري افزايش سرمايه 50 درصدي را در دستور کار خود دارد. اين افزايش سرمايه که به تصويب هيأت مديره و تأييد حسابرس شرکت رسيده ،اکنون در مرحله بررسي توسط سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، امير حسين نادري معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه با تائيد اين خبر تصريح کرد: طبق تصميم هيأت مديره شرکت در حالي افزايش سرمايه به مبلغ 25000 ميليارد ريال تصويب شده که از اين مبلغ 20 هزار ميليارد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدي سهامداران و مابقي از محل سود انباشته تأمين مي شود.

وي در خصوص اهداف اصلي فولاد مبارکه از اين افزايش سرمايه اظهار داشت: حدود 75 درصد از مبلغ افزايش سرمايه معادل 19000 ميليارد ريال به منظور اجراي طرح توسعه کنسانتره و گندله سازي سنگان بکار برده ميشود و 25 درصد باقي مانده جهت جبران مخارج سرمايه گذاري هاي انجام شده طي سالهاي گذشته استفاده ميگردد.

معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه درخصوص وضعيت اجراي طرح منطقه سنگان گفت: طرحهاي گندله سازي سنگان با 64 درصد پيشرفت فيزيکي و کنسانتره سازي سنگان با پيشرفت فيزيکي 12 درصدي، هر کدام با ظرفيت اسمي توليد پنج ميليون تن در حال اجرا هستند و پيش بيني ميشود تا مردادماه سال مالي آينده به بهره برداري برسند.

وي با اشاره به آثار ناشي از اجرايي شدن طرح مذکور بر وضعيت توليد محصولات فولاد مبارکه، در اين خصوص افزود: فولاد مبارکه هم اکنون سالانه هفت ميليون تن گندله توليد ميکند که اين ميزان پاسخگوي نياز شرکت نيست و به همين دليل کسري نياز خود را با خريد از مجموعه هاي چادر ملو و گل گهر يا واردات آن تأمين ميکند. بر اين اساس ميتوان گفت در صورت بهره برداري از طرح مذکور بهاي تمام شده محصولات کاهش مي يابد.

وي در خصوص ساير پروژه هاي در دست اجراي فولاد مبارکه گفت: بهينه سازي کوره هاي 6و2,3,5 فولاد سازي، احداث ماشين ريخته گري پنج و توسعه ميز غلتکي ماشين 2 از جمله طرح هاي سال 93 در ناحيه فولاد سازي هستند. ضمن اينکه طرحهاي واگن برگردان دوم و نوار نقاله انتقال فولاد نيز با 99 درصد پيشرفت فيزيکي به زودي به بهره برداري می رسند.

معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: طي سال 93 طرح هايي در بخش تصفيه آب همچون احداث تصفيه آب صنعتي واحد 21 و نيز احداث مخزن 51 هزار متر مکعبي به بهره برداري رسيده است. به گونه اي که اجرايي شدن طرح هاي مذکور به دليل اقليم خشک استان اصفهان و ريسک توقف توليد ناشي از قطعي آب را به حداقل ميرساند.

وي با تأکيد بر اين مطلب که کل مصرف سالانه آب در شرکت فولاد مبارکه کمتر از يک درصد جريان حجمي معمول آب رودخانه زاينده رود است خاطر نشان کرد: نکته مهمي که اهميت اجراي طرحهاي توسعه اجرا شده و برنامه ريزي شده در زمينه آب را بيش از پيش نشان ميدهد، اين است که در فولاد مبارکه در مقايسه با طراحي اوليه 66 درصد کاهش برداشت و مصرف آب نسبت به دوران راه اندازي حاصل شده است.

وي در خصوص ميزان توليد فولاد تصريح کرد: به طور کلي طي سال 2014 ميلادي حدود يک ميليارد و 637 ميليون تن فولاد خام در دنيا توليد شده که ايران با توليد 14.3 ميليون تن از اين محصولات، سهم يک درصدي در دنيا دارد.علاوه بر اين، گروه فولاد مبارکه در مجموع، هفت ميليون و 400 هزار تن فولاد خام توليد کردهاند که ميتوان گفت 50 درصد از سهم کل توليد کشور را به خود اختصاص داده اند.

نادري اضافه کرد: در سال مالي 1393 فولاد مبارکه در راستاي حفظ سهم 50 درصدي خود در توليد فولاد کشور 66 درصد سهام شرکت هاي ورق خودرو و شرکت فولاد سپيد دشت چهارمحال و بختياري را تملک نمود.

معاون اقتصادي و مالي شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در سال 93 فولاد مبارکه در افزايش سرمايه شرکتهاي ورق خودرو چهار محال و شرکت سرمايه گذاري توکا فولاد حضور يافت به نحوي که شرکت ورق خودرو سرمايه خود را از 700 ميليارد ريال به 2500 ميليارد ريال (معادل 257 درصد) و شرکت سرمايه گذاري توکا فولاد نيز سرمايه خود را از 610 ميليارد ريال به 2000ميليارد ريال (معادل228 درصد) افزايش دادند.

وي در پايان خاطر نشان کرد که مجمع عمومي ساليانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان مطابق سنوات گذشته و در هفته آخرتيرماه برگزار خواهد شد. 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.