رییس کل دادگستری مازندران خبر داد؛

ضرب الاجل ۳ ماه دستگاه قضا به مالکان معادن/ تعریض کندوان متوقف شد

رییس کل دادگستری مازندران سه ماه به صاحبان معادن در مرزن آباد چالوس فرصت داد تا الزامات و دغدغه های زیست محیطی مردم را برطرف کنند.

عباس پوریانی عصر یکشنبه در جلسه ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن آباد، گفت: کوتاهی در خصوص حقوق مردم به هیچ وجه از سوی هیچ اداره و ارگانی مورد قبول نخواهد بود و آنجا که بحث حقوق مردم مطرح باشد همه ادارات باید پای کار بیایند و از حقوق شهروندی مردم دفاع کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه نیز بر مساله حقوق شهروندی، حقوق مردم و حقوق بیت المال تاکید ویژه ای داشته و برای این موارد اهمیت ویژه ای قائل هستند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران ادامه داد: در بحث کالاهای متروکه شخص رئیس قوه قضائیه برای حل مساله ورود کردند و با همراهی و تعامل مجموعه دولت، بسیاری از موارد موجود در این خصوص، ساماندهی شد.

پوریانی خاطرنشان کرد: مدیران باید نگرش توسعه‌ای و بروز به مسائل داشته و با نگاه به آینده با کمک یکدیگر برای رضایت بیشتر مردم تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: ما امین مردم و متولی حل مشکلات مردم هستیم؛ مشکلات مردم مشکلات ماست و همه باید تلاش کنیم تا نسبت به حل مشکلات مردم در اسرع وقت اقدام شود.

پوریانی تاکید کرد: حضور مدیران دستگاه قضائی و اجرایی در کنار یکدیگر یک فرصت مهم و ارزنده است که قطعاً در پیشرفت و توسعه و آبادانی استان مازندران بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کار و خدمت به مردم به هیچ دلیلی نباید متوقف شود و قطعاً مصوبات جلسه امروز برای همه مدیران ذیربط لازم الاجرا خواهد بود.

توسعه راه جاده کندوان متوقف شده است

رئیس کل دادگستری مازندران در بخش دوم سخنان خود با اشاره به پروژه توسعه راه جاده کندوان گفت: متأسفانه چندین سال است فعالیت این جاده متوقف شده و یا بسیار کند است که موجبات نارضایتی مردم منطقه بویژه مردم مرزن آباد و چالوس و روستاهای منطقه را فراهم آورده و از طرف دیگر افرادی که به عنوان مسافر وارد مازندران می‌شوند نیز ترافیک بسیار پرحجمی را در این منطقه تجربه می‌کنند که موجب می‌شود ساعت‌ها در ماشین معطل شوند. این مساله نقض حقوق شهروندی است و باید پیگیری لازم برای حل مشکل مذکور صورت گیرد.

پوریانی ادامه داد: در این خصوص امروز موارد خوبی به تصویب رسید و موانعی که بر سر راه مجری طرح بود نیز برطرف شد؛ الزاماتی نیز در این خصوص وجود داشت که مقرر شد با برطرف شدن موانع، مجریان طرح از فردا شروع به کار کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده در تردد کامیون‌های باربری و اتوبوس‌ها در محور کندوان گفت: این مساله به دلیل ناامن بودن جاده به عنوان یک مشکل اساسی مطرح و در این جلسه به عنوان یک مورد مهم مصوب و مقرر شد اداره راهداری استان در بحث ایمن سازی و صیانت از این راه‌ها، اقدامات لازم را انجام دهد تا طی چند ماه آینده شاهد تردد اتوبوس‌ها و سایر ماشین‌های سنگین به شکلی مطلوب در این جاده باشیم.

پوریانی در ادامه اظهار کرد: بحث وجود معادن ۱۲ گانه نیز از گلایه‌های اصلی مردم چالوس و مرزن آباد بوده که مشکلاتی را به دلیل ایجاد گرد و غبار و پساب‌هایی که به رودخانه می‌ریزد برای مردم منطقه ایجاد کرده و از بعد زیست محیطی مشکل زا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث ساماندهی فعالیت این معادن مد نظر ویژه دستگاه قضائی استان بوده که در این راستا ۳ ماه به صاحبان معادن فرصت داده شد تا در کنار فعال بودن معادن، انتظارات مردم نیز با رعایت الزامات زیست محیطی محقق و دغدغه مردم مرتفع شود.

مشکلات تکمیل پروژه توسعه راه جاده کندوان، بررسی مشکلات ایمنی راه جاده کندوان، مشکلات ممنوعیت تردد کامیون‌های باری حامل مواد اولیه شهرک صنعتی در محور کندوان، ارائه گزارش ادارات صمت و محیط زیست در خصوص فعالیت معادن منطقه و تخلفات برخی اشخاص در تصرف حریم و بستر رودخانه چالوس از جمله برخی موارد مطرح شده در جلسه ویژه شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران در مرزن آباد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.