اصفهان/

بومي سازي 850 قطعه خريد از خارج در فولاد مبارکه اصفهان

مدير دفتر فني نگهداري و تعميرات فولاد مبارکه از بومی سازی 850 قطعه خرید از خارج در فولاد مبارکه اصفهان خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان محمد رجايي با بيان اين که در شرکت فولاد مبارکه ساختار بومي سازي با رويکرد ساخت و تامين حداکثري اقلام مورد نياز از داخل کشور، با در نظر گرفتن کيفيت مطلوب ، قيمت رقابتي وکاهش زمان تامين به کار خود ادامه مي دهد، مأموريت بومي سازي در اين شرکت را ساخت یا تأمین اقلام مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه در داخل کشور متناسب با ظرفیتهای موجود داخلی، با حفظ کیفیت و در زمان مطلوب خواند.

وي با اشاره به چگونگي شکل گيري و روند روبه رشد تفکر بومي سازي در فولاد مبارکه گفت: با شروع تحريم‌ها بر کشور عزيز ايران، فولاد مبارکه براي اينکه بتواند تحريم‌ها را به فرصت تبديل کند، يک ساختار منسجم و هدفمند براي تامين قطعات مورد نياز خود ايجاد کرد چراکه تحريم‌ها مي توانست براي فولاد مبارکه نگرانيهاي خاص خود را بوجود آورد و از آنجايي که قطعات يدکي در فولاد مبارکه يکي از عوامل مهم تداوم عمليات کار درخطوط توليد است، خوشبختانه با تعريف و به کارگيري ساختار يکپارچه بومي‌سازي نه تنها در زمينه توليد با مشکل جدي مواجه نشديم بلکه توانستيم در خطوط توليد خود افزايش و رشد چشمگير توليد را شاهد باشيم و توانستيم با کاهش توقفات اضطراري و اجراي به موقع توقفات برنامه ريزي شده خطوط توليد را در شرايط مطلوبي نگه داريم.

چشم انداز شرکت فولاد مبارکه اصفهان در زمينه بومي سازي قطعات بخش ديگري از سخنان محمد رجايي بود که وی در اين زمينه گفت:تهيه و تکميل 60 هزار مدرک فني و بومي سازي 4250 قلم از اقلام خريد خارج شرکت فولاد مبارکه از ديگر رئوس اين چشم انداز پنج ساله مي‌باشند.

وي درخصوص فرآيند بومي سازي قطعات يدکي در فولادمبارکه افزود: اين فرآيند طي پنج فاز: 1- شناسايي، دسته‌بندي تخصصي، اولويت بندي و آماده سازي 2- تهيه و تکميل مدارک فني 3- شناسايي سازندگان و مذاکره فني با آنها 4-استعلام و سفارش 5- ساخت، کنترل فرآيند ساخت، انجام اصلاحات، تست عملکردي گرم و تهيه کتابچه انجام مي گردد.

او تعداد مدارک فني تهيه شده در زمينه بومي‌سازي از سال 81 تا پايان سال 92 را 177 هزار و 245 نسخه اعلام کرد و گفت: تاکنون 190 هزار قطعه فعال شناسايي شده که براي اجراي يک تعميرات پيشگيرانه مطلوب به 97 درصد ضريب دسترسي نياز است تا بتوان با استفاده از آنها تعميرات لازم را به شکل برنامه ريزي شده انجام و از توقفات ناخواسته خطوط توليد جلوگيري کرد. که خوشبختانه اين کار به پشتوانه بومي سازي وساير فعاليت هاي انجام شده محقق شده است .

وي در خصوص اثر بخشي و مزيت‌هاي اقتصادي فعاليتهاي بومي سازي قطعات و تجهيزات در شرکت فولاد مبارکه گفت: تا کنون بيش از 447 ميليارد تومان صرفه‌جويي اقتصادي در اثر بومي سازي تجهيزات عايد فولاد مبارکه اصفهان شده است.

رجایی ادامه داد : علاوه بر اين با اين اقدام، زمان تأمين و تدارک قطعه يدکي در فولاد مبارکه به حدود نصف رسيده و گام بسيار موفقي هم در زمينه اشتغالزايي و حمايت از سازندگان داخلي برداشته شده است./س


 

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.