اگر این علائم را دارید هر چه زودتر سمعک بخرید!

با افزایش سن شنوایی گوش هم تغییراتی می کند و این تغییرات در بعضی از افراد ممکن است از 40 سالگی و در برخی دیگر از 70 سالگی اغاز شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران،  مردان بیش از زنان دچار پیر گوشی می شوند و این مشکل یک افت شنوایی تدریجی است و در واقع نوع معمولی از کم شنوایی حسی عصبی است و افراد پیر گوش صدای زنان را بهتر از مردان می شنوند.

بررسی ها نشان می دهند، قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد مثل صدای بوق خودرو ها ،افزایش سن، بالا رفتن فشار خون، استرس زیاد ،برخی داروها و حتی ژنتیک هم ممکن است باعث پیر گوشی بشود.

استفاده نکردن از سمعک باعث می شود تا ته مانده حس شنوایی فرد هم از بین برود و کم شنوایی به تدریج پیشرفت کند.مثلا کسانی که کم شنوایی دارند اگر کم شنوایی شان شدید رو به عمیق شود چنانچه قبلا با استفاده از سمعک می توانست صدا را تا 70 درصد تقویت کند این 70 درصد به 20 درصد کاهش پیدا می کند.

با سمعک نزدن چون شنوایی فرد به تدریج کاهش پیدا می کند درگر حتی صدای بللند هم گوش ها را تحریک نمی کند و سمعک دیگر کمکی به فرد نمی کند و فرد برای ارتباط برقرار کردن با دیگران باید لب خوانی کند یا از ارتباط دستی کمک بگیرد.

اگر صداهای دیگران و اطرافیانتان را به درستی نمی شنوید و برای شنیدن صحبت های دیگران گوش هایتان را تیز می کنید باید به پزشک مراجعه کنید شاید شما هم به سمعک نیاز دارید و نتایج مطالعات نشان می دهند استرس و فشار خون بالا نقش زیادی در کاهش شنوایی افراد دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شنوایی ، سمعک ، گوش ، کر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار