"اهریمن‌سازی" از داعش برای ناجی‌سازی از غرب/ هشدار! در زمین بازی غرب فرصت‌طلب قرار نگیرید

وقتی که واژگان "نکاح" به جای زنا، "جهاد" به جای قتل و ترور و "دولت اسلامی" به جای آدم کش‌های استیجاری، به صورت هماهنگ و یکپارچه در رسانه‌های غربی و عربی استفاده می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت غرب این بار روشی جدید برگزیده و با تقویت گروه‌های تروریستی کاریکاتوری نو از اسلام را در پوششی به ظاهر غیرساختگی و طبیعی به عرصه ظهور رسانده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با نقش پیدا کردن رسانه‌ها در تغییر و هدایت افکار عمومی، استعمار فرصت طلب غربی با اسارت گرفتن مفاهیم و واژگان مختلف، از قبیل حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در نقش دایه دلسوزتر از مادر، ظاهر شده و تلاش می‌کند این مفاهیم ارزشمند را به زعم خود برای جهانیان تصویر‌سازی کند.

اما آنچه بیش از پیش نگران کننده است، سخت کوشی آنها برای تصویرسازی غلط از مفاهیم و اصطلاحات اسلامی است.

وقتی که واژگان "نکاح" به جای زنا، "جهاد" به جای قتل و ترور و "دولت اسلامی" به جای آدم کش‌های استیجاری، به صورت هماهنگ و یکپارچه در رسانه‌های غربی و عربی چون BBC WORLD ،بی‌بی‌سی فارسی، العربیه، المانیتور، عرب آمریکن، راشاتودی، ویکی‌پدیا، CNN و YAHOO استفاده می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت بعد از آنکه دنیای غرب، اسلام و جهان بینی توحیدی را مانعی اساسی در راه گسترش گفتمان زور در منطقه و جهان دید، و از طریق ساخت کاریکاتور یا فیلم موهن به پیامبر اعظم(ص) نتوانست چهره اسلام را تخریب کند، این بار با تقویت گروه‌های تروریستی کاریکاتوری نو از اسلام را در پوششی به ظاهر غیرساختگی و طبیعی به عرصه ظهور رسانده است.

راشا تودی با عنوان «جهاد جنسی» خبر از بارداری زنان، هنگام بازگشت از سوریه داده است     
 

 
سایت عرب آمریکن در تیتر خود واژه ارزشی و پربار انقلاب را با "جهاد‌جنسی" معادل سازی کرده است
 
 
رسانه‌های وابسته به استکبار با نسبت دادن واژه "جهادی" به افرادی که این روزها قتل و تجاوز مبنای کارشان قرار گرفته، تلاش می‌کنند، برای افکار عمومی جهان که با اسلام ناآشنا هستند، چهره‌ای نفرت انگیز و منزجر کننده از اسلام را بسازند، زیرا که به خوبی دریافته‌اند، اگر افکار عمومی جهان با اسلام آشنا شود، و اندیشه‌های انقلابی آن به درون جوامع تحت نفوذشان راه یابد، باید غزل خداحافظی را با سلطه‌گری بخوانند، از همین رو سیاست اسلام هراسی که در دل آن ایران هراسی هم وجود دارد را در دستور کار رسانه‌های خود قرار داده‌اند تا با پوشاندن لباس قتل و تجاوز بر تن اسلام، ضمن خشونت‌گرا و منطق‌گریز جلوه دادنش، مانع از دیده شدن ماهیت لطیف و مهربان آن شوند.

 

BBC WORLD هم از دلیل  "کاردیف" برای کشته شدن همراه تروریست‌های داعش تحت عنوان «جهاد» یاد کرده است
 
 

این سایت وابسته به ملکه انگلیس از تروریست‌ها به عنوان "نیروهای جهادی" نام برده است و پیشاپیش از این اشغالگران با نام جعلی "دولت اسلامی" یاد کرده است
 

سایت YAHOO که در آمریکا فعالیت دارد، در تیتر خود از ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش با عنوان خلیفه نام برده است

سایت آمریکایی CNN هم این تروریست‌های غربی را که به عراق و سوریه صادر می‌شوند، "جهادگر" توصیف کرده است
 
حال اگر تروریست‌های داعش سمبل و نشانه اسلام شوند و در زیر بارش امواج رسانه‌‌ای به عنوان یک نماد به نظر آیند، افکار عمومی ناآگاه، که رسانه‌ها تنها مرجع شناخت آنها از دنیای پیرامون است، در درازمدت به این مفهوم پی می‌برند که گویی اسلام بویی از انسانیت نبرده است و در دل خودشان نسبت به اسلام تنفر پیدا می‌کنند.
 
هدف از ایجاد زمینه برای محکومیت تروریست‌های داعش

"محمدرضا مانی‌فر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با افشای هدف رسانه‌های غربی از ایجاد زمینه محکومیت برای داعش گفت: بازنمایی گروه تروریستی تکفیری بعثی به گونه‌ای است که آنها به عنوان نماد اسلام انقلابی معرفی و مقابله با آنها به عنوان یک وظیفه انسانی در عرصه جهانی تبین ‌شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت به گونه‌ای زیرپوستی اسلام مستقل و فعال در اجتماع را کوبیده و نشان می‌دهند که فاصله‌گیری از ارزش‌های جهان آزاد (به زعم غرب) چه بر سر جوامع می‌آورد.

وی با اشاره به ایجاد القاعده توسط آمریکا و سپس لشگر‌کشی به افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با آنها گفت: اگر نتوان به طور یقین گروهک تروریستی داعش را ساخته و پرداخته غرب دانست و زمینه‌های قومی و مذهبی هم در این‌باره دخیل عنوان کرد، می‌توان گفت در هر صورت اقدامات تروریست‌ها بستر مناسبی برای تحقق اهداف غرب و در راس آن ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش در منطقه خلیج فارس است تا به عنوان یک اهرم فشار برای مقابله با جریان‌های انقلابی و جریان‌های متفاوت و دگراندیش در منطقه استفاده کنند.

مانی‌فر ادامه داد: حال بعید نیست که غرب برای دسترسی به منابع مادی بیشتر دوباره بخواهد کاری کند و به بهانه مقابله با خشونت و افراط‌گرایی تکرار تجربه‌ کند و در نهایت با ترسیم چهره افراط‌گرا از اسلام خود را چهره‌ای موجه در مقابله با افراط‌گرایی نشان دهد.

این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل با اشاره به کاریکاتورهای موهن و مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی که طی چند سال گذشته در نفی اسلام و البته در دل آن نفی ایران ساخته و پرداخته شد، اظهار داشت: هدف این بود تا با این ابزارها افکار عمومی جهان را با خود همراه سازند که اسلام و به ویژه اسلام انقلابی می‌تواند خطری بالقوه برای غرب و زیست در دنیای آزاد (با معیارهای لیبرال سرمایه‌داری) باشد.

وی افزود: چون غرب می‌خواهد بر انسان گرایی و اصالت انسان تاکید کند، در نهایت تلاش می‌کند که اسلام را به عنوان یک رقیب جدی از ارزش‌های انسانی تهی کند و مدعی شود که ارزش‌های انسانی در اسلام جایگاهی ندارد و اسلام بیشتر دین تعبد است تا تعقل! آن هم تعبد کورکورانه تا عاقلانه!

تکنیک‌های رسانه‌ای برای تصویرسازی غلط از مفاهیم اسلامی
 
این کارشناس رسانه‌ با پرده‌برداری از تکنیک‌ رسانه‌ای غرب برای جایگزینی مفاهیم پلید به جای واژگان مقدس اسلام تصریح کرد: غرب هنرمندانه در تلاش است تا با تداعی معانی و واژگان در کنار هم کاری کند تا اسلام با خشونت، و آموزه‌های اسلامی، با اخلاقی خارج از مدنیت و تمدن معرفی و تحلیل شوند.

وی با بیان اینکه مبانی فکری و فرهنگی اسلام از سوی غرب به طور دلخواه ترجمه و تحریف می‌شود، تاکید کرد: در نهایت واژه‌های مقدسی چون جهاد، توکل، مقابله با ظلم و ستم و استقلال هم در چارچوب تعاریف غرب معنا می‌شود و کم‌کم با تراشیدن سمبل‌هایی نظیر گروه تروریستی داعش کار به جایی می‌رسد که نماد انقلاب اسلامی در منطقه مانند جمهوری اسلامی ایران هم در این چارچوب تصویرسازی و تبلیغ می‌شود و در آخر نوعی ایران هراسی در دل اسلام هراسی اتفاق می‌افتد.

تکنیک بعدی که مانی‌فر به آن پرداخت، تکنیک اهریمن سازی بود؛ در این روش حريف از جایگاه خويش نزول يافته و در قامت اهريمن بر ذهن مخاطب نقش می‌بندد و می‌توان اقدامات خشونت آميز عليه اين ديو و اهريمن را توجيه كرد، همچنین این حریف می‌تواند یک تفکر، دین یا ایدئولوژی باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: آنجا که می‌خواهند از تروریست‌های داعش سخن بگویند واژه اسلام‌گرا را در کنار آن قرار می‌دهند، تا بدین‌وسیله گفتمان تحول‌خواه اسلام در منطقه و جهان را به حاشیه رانده و بتوانند در این فرصت پیش آمده تجدید حیاتی دوباره در منطقه و جهان یافته و تصویر مجازی دموکرات و آزادی‌خواه خود را در منطقه بیش از پیش ظهور و بروز دهند.
 
این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل هدف غرب از این اقدامات را تسلط کامل بر منابع مادی و معنوی در قلب خاورمیانه عنوان و تاکید کرد: آنها می‌کوشند تا اهرم فشاری مناسب برای به حاشیه راندن گفتمان اسلام انقلابی و در پیشانی آن جمهوری اسلامی ایران و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن را به دست آورند.

مانی‌فر افزود: غرب در تلاش است تا در یک دو قطبی میان ما و آنها(تروریست‌ها)، آنها را گروه خشن، سرکوبگر، فاقد منطق و خطری بالقوه برای صلح و امنیت جهانی معرفی کند که تنها غرب توانایی مقابله با آنها را دارد و کم‌کم کار را به جایی برساند که به عنوان یک نیروی آزادی‌خواه وارد عمل شود.
 
وظایف رسانه‌های جبهه حق

این کارشناس رسانه‌های بین‌الملل به تشریح وظایف رسانه‌های حامی حق پرداخت و گفت: در این سو وظیفه رسانه‌های ما این است که تا می‌توانند ارزش‌های انسانی مورد تاکید اسلام را در پوشش اسلام در رسانه‌های مختلف خود به شیوه‌های مختلف بیان کنند و در این راه یک جبهه رسانه‌ای همسو به وجود آورند که ضمن مقابله با افراط‌گرایی‌هایی چون تروریست‌های داعش زمینه را برای حضور هدفمند، خاموش و تدریجی غربیان به عنوان نماد آزاداندیشی و استقلال رای و تعقل محدود کنند و نشان دهند که دین اسلام نه به معنای متعارف غربی، بلکه به معنای اسلامی، هم مستقل است، هم چهره‌ای تابناک دارد، و هم بسیار فراتر از ارزش‌های غربی به مفهوم واقعی کلمه به انسان و انسانیت ارزش و بها می‌دهد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پیچیدگی توطئه‌هایی که در حال وقوع است اگر به درستی درک نشود در نهایت همگان در زمین بازی غرب فرصت طلب قرار می‌گیرند و در این زمین بازی می‌کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار