مظاهریان خبر داد:

افزایش 25 درصدی قیمت "اجاره بها" /قیمت مسکن با شیب ملایم بالا می‌رود

معاون امور مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر قیمت‌ها شیب ملایمی دارند و معادل نرخ تورم پیش‌بینی شده بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته‌اند.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه سامانه رصد معاملات توسط وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شده است گفت: تمامی معاملات در سطح کشور در این سامانه رصد و قیمت‌ها مشخص می شود.
 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت‌ها شیب ملایمی دارند و معادل نرخ تورم پیش‌بینی شده بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته‌اند.
 
معاون امور مسکن ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه  بیشترین میزان معاملات در فصل تابستان صورت می‌گیرد افزود: در ماه‌هایی از فصل سال از جمله دی‌ و بهمن‌ماه میزان معاملات مسکن کاهش شدیدی می‌یابد.
 
مظاهریان در ادامه تصریح کرد: شیب افزایش قیمت اجاره بها بیش از نرخ تورم افزایش نمی‌یابد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: رهن ثانویه جز طرح‌های مکمل دولت به شمار می‌رود و در بخش اجاره دخالت کمترین دارد و مکمل خرید مسکن به شمار می‌رود.
 
معاون امور مسکن و ساختمان راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن برای خرید مسکن کافی نیست گفت: با اشاره به اینکه تسهیلات باید 50 درصد از هزینه خرید مسکن را در بر گیرد.
 
مظاهریان در ادامه خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداخت شده توسط دولت برای خرید مسکن تنها 12 درصد از خرید را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، افزایش ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۷ تير ۱۳۹۳
خدا وکیلی به همین زودی فراموش کردید که در دوسال گذشته قیمت مسکن نسبت به قبل چندین برابر شده که حالا افزایش با شیب ملایم را پیش بینی میکنید ،بابا اطراف هرشهری را که نگاه میکنید چندین هکتار زمین لم یزرع وجود دارد به خدا اگه بخواهید عادلانه کار کنید سهم هر بی خانمان حداقل صد متر زمین میتواند باشد و جلو این همه سوداگری و از خدا بی خبری درعرصه ساخت وساز هایی که معلوم نیست سودش را چه کسی میبره را بگیرید .من یادم هست آقای احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی گفتند خدا وکیلی این طوری درسته؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۳
قیمت مسکن حد اقل چهل در صد حباب دارد تا ان از بین نرود و کاهش قیمت ملموس نشود هر گز امیدی به رونق مسکن با هر تر فندی دلالان و بنگاهداران و بعضی سایت ها داشته باشند موفق نخواهند شد قیمت تمام شده هر متر مربع یک میلیون تومان است بنده یک مهندس و با محاسبات اشنایی دارم قیمت زمین و سود سرمایه گذاری چند محاسبه کرده اند که این قیمت ها را اعلام می کنند
آخرین اخبار