عضو انجمن نساجی:

مواد اولیه پتروشیمی‌ها در "بورس کالا"، 20 درصد افزایش خواهد یافت

حائری گفت: با در نظر گرفتن ارز آزاد برای فروش نرخ پایه‌ای محصولات پتروشیمی در بورس کالا، ما شاهد افزایش 20 درصدی این مواد اولیه در بورس خواهیم بود.

علی‌رضا حائری در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با در نظر گرفتن ارز  آزاد برای فروش نرخ پایه‌ای محصولات پتروشیمی در بورس کالا، ما شاهد افزایش 20 درصدی این مواد اولیه در بورس خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: با این بخش‌نامه تقاضا صنایع نساجی برای خرید مواد اولیه از بورس کالا و همچنین بازار آزاد کاهش خواهد یافت.

حائری با بیان اینکه این صنعت در رکود به سر می‌برد اضافه کرد: با افزایش قیمت‌ها ظرفیت کارخانجات نساجی نیز برای تولید محصولاتشان کاهش چشم‌گیری خواهد داشت به خاطر اینکه مجبور هستند به صورت نقد محصولات خود را خریداری کنند و تهیه پول نقد با این افزایش بسیار مشکل خواهد بود.

وی با اشاره به گشایش ال سی داخلی برای تامین سرمایه‌ی این صنعت گفت: اگر این گشایش اعتبار صورت گیرد به  نفع تولیدکنندگان خواهد بود و آن‌ها راحت‌تر در بورس خرید می‌کنند.

این عضو انجمن با بیان اینکه، امسال رشد صنعت 9؟؟ درصد اعلام شده است افزد: اگر این رشد به صورت تفکیک شده اعلام می‌شد ما تصویر روشن‌تری از میزان تولید سایر صنایع در اختیار داشتیم ولی در هر حال ما شاهد رشد چشم گیری در زمینه صنعت نساجی نبوده‌ایم.  

انتهاي پيام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار