شیراز/

افزایش خرید کلزا از کشاورزان فارس

از ابتدای امسال تاکنون سه هزار تن کلزا از کشاورزان فارس خریداری ‌شده است این در حالی است که کلزای خریداری شده در پارسال از کشاورزان استان فارس 2 هزار تن بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت:  محصول کلزا یا دانه‌های روغنی از کشاورزان استان به ازای هر کیلو یک‌هزار و 900 تومان با نرخ تضمینی خریداری ‌شده است.

حسن زارع شیبانی افزود: پارسال خرید تضمینی محصولات کشاورزی را نداشته‌ایم و بخشی از خرید کلزای تولیدی توافقی بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس سیاست‌های حمایتی دولت و وزارت جهاد کشاورزی، یکسری از محصولات از جمله دانه‌های روغنی مشمول خرید تضمینی شده است که این روند نیز ادامه می‌یابد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: بر اساس دستورالعمل آئین‌نامه‌ها، توجه به فرآیند خرید تضمینی کلزا از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در 11 شهرستان فارس آغاز شده که این استان در تولید این محصول در کشور و از استان‌های همجوار پیشرو بوده است.

زارع شیبانی با اشاره به اینکه محصول کلزا فسادپذیر و دارای افت وزنی شدید است، افزود: مجموعه تعاون روستایی این محصول را در اسرع وقت از کشاورزان خریداری و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی کرده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: امسال 131 مرکز خرید در 486 شرکت تعاونی روستایی اقدام به خرید گندم تولیدی از کشاورزان کرده‌اند و در این راستا مراحل ساخت و راه‌اندازی مرکز خرید زرین‌گل منصورآباد نیز آغاز شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 327 هزار تن گندم به ازای هر کیلو یک‌هزار و 50 تومان از کشاورزان خریداری شده است.

وی گفت: عملیات خرید 15 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی به شکل توافقی از کشاورزان و باغداران پنج شهرستان کازرون، فراشبند، قیروکارزین، مهر و خنج نیز انجام‌ شده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: افزایش ، خرید ، کلزا ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.