صدور اخطاریه به درمانگاهها و مطبهای پزشکی شهرستان رباط کریم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از صدور25 اخطاریه به مطبهای پزشکی و درمانگاههادر خصوص عدم رعایت مدیریت پسماند عفونی در رباط کریم خبرداد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ایوب زارع با اعلام این خبرگفت : براساس تصمیم کارگروه سلامت و امنیت غذا ، تیمی مشترک از کارشناسان ادارات محیط زیست ، بهداشت و درمان شهرستان جهت تعیین وضعیت نحوه مدیریت پسماندهای عفونی در مطب های پزشکی و درمانگاههای شهرستان رباط کریم تشکیل شد.

وی افزود: مطب های پزشکی و درمانگاههایی که در تفکیک پسماندهای عفونی و عادی اقدامی صورت ندادند پس از شناسایی مراکز درمانی متخلف، اخطاریه زیست محیطی به آنها ابلاغ شد.

زارع تصریح کرد:بر این اساس و به استناد ماده 18 قانون مدیریت پسماندها و ماده 688 قانون مجازات اسلامی به تعداد  25 واحد از مراکز درمانی ، مطبها و درمانگاههای شهرستان اخطاریه زیست محیطی ابلاغ شد و در صورت استنکاف از طریق مراجع قضایی پیگیری حقوقی به عمل خواهد آمد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم با اشاره به کثرت مطبهای پزشکی و درمانگاهها در شهرستان اظهار داشت: مخلوط کردن پسماند عفونی و عادی در این مراکز اصلی ترین معضل بهداشتی و زیست محیطی می باشد  واین کانونهای آلودگی خطرناک و به ظاهر کوچک نقش بسیار بزرگی در افزایش بیماریهای جوامع ایفا می کنند .
برچسب ها: درمانگاه ، مطب ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار