رودهن/

نقاط نا شناس گردشگری کشور باید شناسنامه دار شوند

عضو شورای عالی استانها گفت : مناطق گردشگری کشور که هنوزدر پیکر میراث فرهنگی کشور زنده نشده اند باید در راستای اجرای طرح جامع گردشگری شناسنامه دار شوند .

 

محمد قانبیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اهمیت بحث تبلیغات در توسعه ساختار گردشگری کشور گفت :طرح جامع گردشگری به عنوان یک سیاست زیر بنایی در جریان توسعه ساختار اقتصادی کشور و خروج آن از زیر سایه مشکلات و کمبود ها ، مقدمه ای برای تبدیل این حوزه به صنعت است .

عضو شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه نباید مناطق گردشگری کشور بخاطر سوء مدیریت در استانها ناشناخته باقی بمانند ، تصریح کرد : متولیان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استانهای کشور باید در راستای هدایت سیاست های مدیریت خود بر مدار طرح جامع گردشگری نقاط ناشناخته را شناسایی و آنها را در ساختار میراث فرهنگی کشور ثبت و ضبط کنند .

قانبیلی موزه ها و مکانهای تاریخی و خانه بزرگان تاریخ ایران زمین و منابع بکر طبیعی را ابزار هایی مناسب برای تبدیل حوزه گردشگری به منبعی پول ساز برای کشور دانست و ابراز داشت : اماکن تاریخی و فرهنگی در استانها نباید زیر آوار بی توجهی مسئولان و متولیان امر از چرخه درآمدزایی و اقتصادی کشور خارج شود .

عضو شورای عالی استانها در خاتمه اظهار داشت : جاذبه های گردشگری کشور باید از طریق تور های زیارتی به گردشگران و توریست های خارجی معرفی شوند تا از این طریق بتوانیم بستر جذب توریست های خارجی را بر خلاف گذشته فراهم کنیم ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.