رئیس انجمن داروسازان تنکابن:

جایگاه داروسازان در "نظام سلامت" نادیده گرفته شده است

رئیس انجمن داروسازان تنکابن با اظهار نارضایتی از ابطال حق فنی داروخانه‌ها گفت: با حذف حق فنی شأن و جایگاه داروسازان جهت ارائه مشاوره‌های درمانی به بیماران در نظام سلامت نادیده گرفته شده است.

همایون صادقی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت: حق فنی در همه کشورها وجود داشته و به منزله تعرفه خدمات حرفه‌ای داروسازان است که در قبال 14 خدمتی که به بیماران در داروخانه‌ها ارائه می‌گردد از آنها گرفته می شود.

وی با بیان اینکه با حذف حق فنی عملا حضور داروسازان در داروخانه‌ها ضرورتی نخواهد داشت، افزود: وقتی قرار است در ازای مسئولیت مدنی و حقوقی داروساز حق فنی گرفته نشود، بنابراین بودن داروساز در داروخانه‌ها معنایی ندارد.

به گفته وی تهیه و سفارش دارو، نگهداری آنها، کنترل تاریخ مصرف و تداخلات دارویی و مذاکراتی که داروسازان با پزشکان معالج انجام می‌دهند از جمله خدماتی است که به چشم مریض دیده نمی‌شود و آنها را لمس نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران کمترین حق فنی را به نسبت سایر کشورها دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: در انگلیس بابت 5 دقیقه مشاوره دارویی 10 پوند از بیمار دریافت می‌شود که از ویزیت یک پزشک عمومی گرانتر است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.