در تماسی تلفنی صورت گرفت؛

هشدار اوباما به نتانیاهو در مورد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

روزنامه اسرائیلی معاریو اعلام کرده است که اوباما پس از انتشار تصاویر کودکان آواره در نوار غزه، به نتانیاهو هشدار داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به‌ نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، روزنامه اسرائیلی معاریو امروزدوشنبه در خبری اعلام کرد که "باراک اوباما"رئیس جمهور آمریکا پس از انتشار تصاویری از غزه که درآن کودکان مجبور به ترک خانه هایشان در شمال نوار غزه شده‌اند از اسرائیل انتقاد کرد و به نتانیاهو در این باره هشدار داد.

این روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه اعلام کرد: اوباما شب گذشته در تماس تلفنی با "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل گفت: تصاویری این چنینی سبب خواهد شد که انتقادات بین‌المللی شدیدی به دنبال داشته باشد و راه حل دیپلماتیک بهتر از اقدام اسرائیل به انجام حملات تخریبی بر فراز نوار غزه است.

معاریو همچنین اعلام کرده است که اوباما به نتانیاهو در خلال این گفتگو گفت: اسرائیل حق دارد که از شهروندانش حمایت کند.


از سوی دیگر نیز آمریکا شروع کرده است تا با فشار بر اسرائیل سعی در انجام توافقی برای آتش بس با رهبری قطر ایجاد کند و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در گفتگو با نتانیاهو از قصد اسرائیل برای توسعه عملیات هوایی بوسیله عملیاتی زمینی، ابراز نگرانی کرد.

روزنامه معاریو اعلام کرد که جان کری و نتانیاهو درباره بازگشت به تفاهمات جنگ ستون ابر(جنگ هشت روزه) صحبت کردند و قرار است تا کری تا چندروز دیگر از منطقه بازدید کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، ملل ، کارمند ، لیبی ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۲۶ ۲۳ تير ۱۳۹۳
اوباما نامرد،میخواهد نقش آدم خوبه را بازی کنه،ولی سگ زرد برادر شغال است
Iran (Islamic Republic of)
erfan dolat
۱۲:۱۴ ۲۳ تير ۱۳۹۳
دست همشون توی یک کاسه است .
آخرین اخبار