رودهن/

تعرفه های رسانه ملی دست هنرمندان موسیقی را بسته است

هنرمند موسیقی کشورمان گفت : تعرفه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دست هنرمندان موسیقی را برای عرضه آثارشان در رسانه ملی بسته است .

مازیار عصری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت موسیقی در کشور گفت : با توجه به نیاز هنر موسیقی به حمایت های نهاد هایی مانند رسانه ملی ، متاسفانه ساختار حمایتی از این هنر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبی و مقطعی بوده ست.

هنرمند موسیقی کشورمان در ادامه این مطلب تصریح کرد : مسئولان رسانه ملی در برخی مواقع تنها از هنرمندانی حمایت رسانه ای خود را انجام می دهند که بتوانند از آثار آنها استفاده کنند .

عصری با طرح این سئوال که آیا هنرمندان موسیقی که آثارشان در تلویزیون نمایش داده می شوند می توانند در حوزه تبلیغ تولیدات خود و عرضه آن از شرایط خاصی استفاده کنند ، اضافه کرد : هنرمندان فعال در رسانه ملی همانند سایر اقشار جامعه برای تبلیغات آثار خود در تلویزیون باید هزینه های تعریف شده صدا و سیما را پرداخت کنند .

هنرمند موسیقی کشورمان با اشاره به جایگاه خانه موسیقی و ساختار حمایتی آن از هنرمندان فعال در این عرصه ، بیمه هنرمندان را تنها حاصل این حمایت برشمرد و ابراز داشت : خانه موسیقی به عنوان نهادی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارتقاء جایگاه و حل مشکلات این شاخه از فرهنگ و هنر کشور باید با رسانه ملی تعامل و همکاری خوبی داشته باشد .

عصری با تاکید بر ساختار ضعیف زیر ساخت ها در موسیقی کشور ، سالنهای برج میلاد و تالار وحدت و تئاتر شهر را در راستای میزبانی از کنسرت هنرمندان موسیقی نزدیک به استاندارد های تعریف شده دانست و بیان کرد : اینگونه سالنها در پایتخت برای نرمندانموسیقی کشور بستری مناسب جهت عرضه آثارشان تلقی می شود و می توانند در راستای برگزاری کنسرت تا حدودی هزینه های خود را جبران کنند/س .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.