خطرات اینترنت کاربران را تهدید می‌کند

در حالی که صرف وقت در اینترنت می‌تواند مفید و سازنده باشد، استفاده افراطی از آن ممکن است باعث بروز اختلال در زندگی روزمره، شغل و روابط شود.

 حسین ابراهیمی مقدم در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: استفاده بیش از اندازه از اینترنت می‌تواند موجب اعتیاد و وابستگی به آن شود. بسیاری از افراد به منظور مدیریت احساسات نا خوشایندی مثل استرس، تنهایی،افسردگی و اضطراب به اینترنت روی می‌آورند،  اعتیاد و وابستگی به اینترنت کارایی فرد را در شغلش کاهش می‌دهد.

وی در خصوص علامت های اعتیاد به اینترنت افزود: از دست دادن مقدار زیادی از زمان به صورت همزمان می‌تواند یکی از علامت‌های وابستگی به اینترنت باشد. همچنین جدایی از دوستان و خانواده، احساس شادی زیاد در زمان استفاده از اینترنت، احساس دفاعی درباره استفاده از اینترنت یعنی اگر پدر و مادر یا همسر فرد کامپیوتر را قطع کند شخص مریض می‌شود. 

فرد وابسته به استفاده از اینترنت استفاده خود از اینترنت را پنهان می‌کنند یا به هنگام استفاده از اینترنت به دوستان و همکاران خود درباره‌ی زمان و کاری که در اینترنت به آن می‌پردازند، دروغ می‌گویند.

ابراهیمی مقدم تصریح  کرد: در برخی موارد فرد برای آن که پول خریدن اعتبار لازم جهت ورود به اینترنت را فراهم کند از بعضی از مایحتاج ضروری خود مثل اغذیه و مسائلی از این دست صرف نظر می‌کند که خود این منجر به آسیب‌های جدی جسمانی سوء تغذیه و مشکلات رشد خواهد شد و از طرف دیگر استفاده از سایت‌های خلاف اخلاق با مضامین جنسی غیر اخلاقی و پرخاشگرانه می‌تواند منجر به انحطاط فکری و اخلاقی فرد کاربر شود که خود این امر در دراز مدت مشکلات زیادی از جمله این که فرد از جمع گرایی به جمع گریزی میل پیدا می‌کند.

وی در پایان در خصوص راهکارهای غلبه بر اعتیاد به اینترنت افزود: در درجه اول فرد باید ملزم شود زمان‌های خاصی را به  انجام رفتارها و بازی‌های گروهی اختصاص دهد و در  درجه‌ی دوم با محدود کردن استفاده از اینترنت و سایت‌های در دسترس از نظر زمانی از وابستگی خود به اینترنت بکاهند و مهم ترین راهکار افزایش میزان شناخت از آسیب‌های احتمالی این فناوری می باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت ، خطر ، کاربر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار