عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

کاهش نسبی رونق صادرات در استان خوزستان/ روند تسهیل صادرات با ایجاد مشوق حمایتی

سید راضی نوری گفت: وجود برخی مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان باعث شده که صادرات در استان خوزستان نسبت به سال گذشته از رونق بسزایی برخوردار نباشد.

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه وجود برخی مشکلات پیش روی کشاورزان و صادرکنندگان باعث می‌شود که صادرات محصولات کشاورزی از مشوق و انگیزه لازم برخوردار نباشد، افزود: موانع سر راه صادرکنندگان باید برطرف و مشوق‌های حمایتی تدوین شود.

نماینده مردم شوش‌دانیال اظهار داشت: با روند تسهیل در صادرات، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد مشوق‌های حمایتی، رونق در بازار و گسترش اشتغالزایی را در آینده خواهیم داشت.

نوری افزود: در استان خوزستان صیفی‌جات، سبزیجات و بعضا دام زنده و علوفه به سوریه، عراق و خلیج‌فارس صادر می‌شود.

* کاهش واردات روغن با جایگزین مناسب
 
در همین خصوص، سید شکر خدا موسوی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: روغن ذرت می تواند جایگزین مناسبی در راستای کاهش واردات روغن نباتی باشد.

وی تصریح کرد: این امر نیازمند برنامه‌ریزی مدون از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی خواهد بود که هر دو وزارتخانه بتوانند نیازهای داخلی کشور را در روغن نباتی تامین کنند.

موسوی اظهار داشت: با کاهش واردات، حمایت از تولیدکنندگان و جایگزین کردن روغن‌ ذرت به جای روغن نباتی و سایر دانه‌های روغنی خودکفایی ارتقاء خواهد یافت و کارخانجات روغن نباتی را می‌توان توسعه داد.

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: ما می‌توانیم میزان استفاده از روغن نباتی را کاهش داده و امنیت غذایی کشورمان را با اتکا به تولیدات داخلی تضمین کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار