تجارت در هفته ای که گذشت

حذف ثبت سفارش اقدامی قطعی اما تدریجی/رایزنی با وزیر "صنعت" جهت رونق صنعت آی تی/حمایت دولت لازمه رونق صادرات

رایزنی با وزیر صنعت جهت رونق صنعت آی تی و پیوستن مجمع واردات به اتاق ایران و برداشتن اولین گام جهت حذف ثبت سفارش از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،رایزنی با وزیر صنعت جهت رونق صنعت آی تی و پیوستن مجمع واردات به اتاق ایران و برداشتن اولین گام جهت حذف ثبت سفارش از مهمترین رویداد های حوزه تجارت در هفته گذشته است.

رییس مجمع واردات گفت:در یک بازه زمانی باید تعرفه ها کاهش بیابد تا شرایط برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی فراهم شود اما باید شرایط تولید داخلی نیز در نظر گرفته شود و از صنایعی که به معنی واقعی ارزش افزوده دارند و در آن سرمایه گزاری شده است و نیز جنبه اشتغال زایی دارند حمایت شود.

رایزنی با وزیر صنعت جهت رونق "صنعت آی تی"/ درگیر استفاده از "وایبر" و "واتس آپ" هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به این که حوزه آی تی به عنوان صنعت شناخته نمیشود گفت :برنامه داریم که با وزیر صنعت و معدن و تجارت صحبت کنیم که آی تی نیز به عنوان یک صنعت شناخته و رونق بیابد.

حذف مجوز موردی از "صادرات" ماشین‌آلات مستعمل وارداتی با عمر بالای 10 سال
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، از حذف مجوز موردی در صادرات ماشین‌آلات مستعمل وارداتی با عمر بالای 10 سال و دارای مدرک ورود خبر داد.

توفیق با اشاره به صادرات کشورهای عضو اتحادیه‌ حاشیه اقیانوس هند گفت: در سال 2013 ، 2 هزار میلیارد دلار صادرات از این منطقه انجام شده است که در حدود 11 درصد از صادارت کل جهان است.


"صادرات غیرنفتی" واقعی نیست/ تولید "پسته" با تکنولوژی 30 سال گذشته
رییس کمیسیون واردات اتاق ایران گفت: بخشی از صادرات ما سیمان و صنایع سرامیک به کشورهای همسایه است که بخش عمده تولید آن نیز با مصرف سوخت انجام می‌شود، لذا صادرات غیرنفتی ما نیز به نوعی وابسته به سوخت است.


پيگري بخش خصوصي جهت رفع مشكلات موجود در تجارت بين ایران و ترکیه/ ثبت 800 شرکت ایرانی در ترکیه رئیس اتاق ایران با اشاره به سياست دولت يازدهم در خصوص همكاري هاي بيشتر با همسايگان و مسلمانان و در راس آنها تركيه به عنوان دوست تاريخي ايران از پيگري هاي جدي بخش هاي خصوصي به منظور رفع موانع و مشكلات موجود در تجارت بين دو كشور خبر داد.

با رای قاطع اکثریت مجمع عمومی مجمع واردات، این تشکل به اتاق بازرگانی ایران پیوست.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه موضوع ثبت سفارش اقدامی غيرضروری است که فقط در ایران انجام می‌شود و به دليل اتلاف زمان و سرمايه در روند اجراي آن، سيستم بازرگاني هيچ کشوري از آن استقبال نمي‌کند، از حذف تدریجی ثبت سفارش از فرایند واردات کالا در وزارت صنعت و تجارت خبر داد.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار