معتمد انتظارات را برآورده نکرد؛

بی‌باک: بگذارند تکواندوکاران بدون استرس کار کنند!/ در انتخابی کره‌ای‌ها مسابقه دادیم

مربی تیم ملی تکواندو می‌گوید: دلسوزان تکواندو اجازه دهند تکواندوکاران بدون استرس کار کنند و غیر از این به دلسوزی آنها شک می‌کنیم!

مهدی بی‌باک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره نتایج تیم ملی تکواندو در رقابت های انتخابی المپیک (گرندپریکس چین) عنوان کرد: تا زمانی که این مسابقات را از نزدیک نبینید متوجه نخواهید شد که در آن سطح فنی تکواندوکاران به هم نزدیک و مسابقات فشرده ای برگزار می شود. رقابت های سختی در چین برگزار شد که در آن تنها قهرمانان المپیک و جهان شرکت داشتند.

وی افزود: تکواندوکاران ما با بدشانسی در راند طلایی چهار مسابقه، بازی را واگذار کردند و این باخت ها به قهرمانان دنیا بود.

او با اشاره به منتقدان تیم ملی بعد از نتایج مسابقات گرندپریکس گفت: منتقدان دلسوز تکواندو برخی مواقع بعضی حرف ها را می زنند که فکر می کنیم برای منافع شخصی شان این صحبت ها را می کنند!

مربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه به برخی انتقادات مغرضانه عادت کرده اند، ادامه داد: از تمام کسانی که برای تکواندو دلسوزی می کنند می خواهم مسائل غیر واقعی را مطرح نکنند. در غیر این صورت با این حرف ها به دلسوزی آنها شک می شود.

وی تصریح کرد: دو تیمی که در رقابت های انتخابی المپیک و تورنمنت کره شرکت داشتند، متفاوت بودند. نفراتی که در رقابت های گرندپریکس مسابقه دادند، انتخاب کادرفنی نیستند و ما هنوز مسابقه گزینشی برگزار نکرده ایم. بیلان کاری کادرفنی تیم ملی مشخص است و امیدواریم آنهایی که برای تکواندو دلسوزی می کنند به فکر بازیکنان باشند و بگذارند که آنها بدون استرس تمرین کنند چون نباید در بعضی اتفاقات تکواندوکاران و مربیان را متهم قلمداد کرد.

بی باک یادآور شد: در رقابت های انتخابی المپیک پرچم کشوری بالا نمی رود. همه شرکت کنندگان برای کسب بهترین نتیجه و جمع آوری امتیازات المپیک وارد این مسابقات می شوند و بازیکنی برای زنگ تفریح پیدا نمی کنید. همه با آمادگی کامل در رقابت های گرندپریکس شرکت داشتند.

او درباره بهنام اسبقی گفت: از بین بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر بودند، تنها بهنام اسبقی در رقابت های انتخابی المپیک تیم ملی را همراهی کرد. او همه حریفانش را با امتیاز عالی برد و در راند طلایی بازی را واگذار کرد و به مدال برنز دست یافت.

وی با بیان اینکه بازیکنان ایرانی هم برای رقابت های المپیک امتیازات خوبی را بدست آورده اند، افزود: تکواندوکارانی داریم که تنها 10 امتیاز برای رسیدن به رنکینگ اصلی المپیکی فاصله دارند. برای رقابت های بعدی گرندپریکس مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده در بین بهترین های رنکینگ المپیکی قرار می گیرند و می توانند در رقابت های انتخابی حضور یابند. با این شرایط تیم ملی با قدرت بیشتری به کارش ادامه خواهد داد.

مربی تیم ملی تکواندو درخصوص افت محمد باقری معتمد می گوید: معتمد به خاطر آسیب دیدگی که داشت تنها با 20 روز تمرین به مسابقات گرندپریکس شرکت کرد و بابدشانسی در راند طلایی مسابقه اول بازی را واگذار کرد. او در این مسابقات انتظارات کادرفنی تیم ملی را برآورده نکرد اما به طور حتم در رقابت های آینده به آمادگی لازم رسیده و یکی از نفرات ما در مسابقات انتخابی المپیک خواهد بود.

وی با اشاره به رقابت های بین المللی کره جنوبی عنوان کرد: می گویند تیم ملی در مسابقات سطح پایین کره توانسته به مدال برسد! در صورتیکه این رقابت ها دارای گرید 2 بود و در آن قهرمانان بزرگی شرکت داشتند. تقریبا نیمی از تکواندوکاران رقابت های گرندپریکس راهی تورنمنت کره شدند و از این فرصت هم برای امتیازات المپیکی استفاده کردند.

بی باک خاطرنشان کرد: "محمد لوتالو" و "محمد چو" از انگلیس، "آرون کوک" از جزایر مان، "استیون و مایکل لوپز" از آمریکا، "مولپتا" از ایتالیا، حریفان قهرمان جهان سجاد مردانی و هادی مستعان، قهرمانانی از بلژیک و پرتغال و بسیاری دیگر از جمله بهترین های تکواندوی جهان هستند که در دو مسابقه چین و کره حاضر بودند.

او ادامه داد: یکی از سنگین ترین تورنمنت های تکواندوی دنیا در کره برگزار شد که در هر وزن مسابقات آن بالای صد شرکت کننده حضور داشتند و همه کره ای های مدعی هم در آن حضور یافتند چون این مسابقات حکم مسابقات انتخابی اینچئون را برای آنها داشت.

مربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که باتوجه به نزدیکی زمان رقابت های انتخابی المپیک در شهریور ماه و بازی های آسیایی اینچئون، دوتیم ملی تکواندو با دو کادرفنی مجزا انتخاب خواهد شد یا خیر؟ گفت: دو تیم ملی خواهیم داشت اما دو کارفنی در دستور کار قرار ندارد. تا 20 روز آینده تکلیف دو تیم ملی تکواندو با انجام مسابقات انتخابی مشخص می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، بیباک ، کره ، ایران ، المپیک ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار