رودهن/

سرزمین قدس در آینده نیز محوریت دارد

امام جمعه دماوند گفت: قدس سرزمین صلح و زیتون است و در آینده نیز محوریت دارد.

حجت‏‌ الاسلام محمد علاء الدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: روز جهانی قدس نقش به‌ سزایی در حوزه فرهنگ ایفا می ‌کند و همچنان دشمن به دنبال این است که روز قدس را فرعی جلوه دهد.

وی با بیان اینکه سرزمین قدس در ابتدای تاریخ دارای عظمت و ارزش بوده است، افزود: قرآن نیز می ‌فرماید قدس، سرزمین مبارکی از لحاظ زمین و خاک مساعد است و مشاهده می‌ شود که بهترین مواد غذایی در این سرزمین یافت می ‌شود.

علاء الدینی افزود: به هنگامی که امام زمان (عج) از مکه ظهور کنند، نماز جمعه جهانی را در سرزمین قدس برپا می ‌کنند و آن روز حضرت عیسی (ع) در آن مکان فرود می ‌آیند و نماز را به امامت حضرت مهدی موعود (عج) می ‌خوانند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: کل مسیحیت وقتی مشاهده می‌کنند که حضرت عیسی (ع) پشت سر امام عصر (عج) نماز می ‌خوانند، به دین مبین اسلام می ‏‌گرایند.

وی ادامه داد: تجربیات خوبی در شهرستان دماوند در زمینه راهپیمایی روز جهانی قدس وجود دارد، و با برگزاری این نشست‌ ها، به دنبال راهبردهای کلان هستیم و می‌ خواهیم آن‌ ها را پیگیری کنیم.

علاء الدینی افزود: راهبردهای کلان این است که بتوانیم از ظرفیت ‌های قدس، یکپارچگی و وحدت اسلامی بسازیم و جنایات رژیم صیهونیستی و این بسترسازی ‌ها و حمایت ‌هایی که صورت داده‌ است را محکوم می ‌کنیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه با انقلاب اسلامی، آن ها برای آزاد سازی قدس پناه جدیدی پیدا کردند، تصریح کرد: با انقلاب اسلامی آرمان‌ های قدس زنده شد و این آرمان‌ها در کل جهان فراگیر شدند.

وی راهبرد‌های کلان روز قدس را برجسته‌ سازی رویکرد و راهبردهای امام راحل و سیاست‌ های مقام معظم رهبری در مسائل قدس دانست.

علاءالدینی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که روز قدس را فرعی جلوه دهد، افزود: بحث روز قدس تبلیغی و احساسی نیست؛ بلکه یک بحث مبنایی است که در وصیت ‌نامه‌ حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌خوانیم که می ‌گویند فرزندان من کسانی هستند که علیه ظالم، دشمن و بر مظلوم، یار باشند/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.