این جامعه شناس دینی دانشگاه گفت: مسئولان باید آگاه باشند و خواسته‌های زنان را دریابند که چرا امروز بدحجاب شده‌اند و این جریان با مطرح کردن در نماز جمعه یا نیروی انتظامی با خشونت و اعتراض حل نمی‌شود این مسائل باید از طریق فکری و فرهنگی حل شود.

"حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ثقفی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رعایت حجاب و عفاف به عنوان یکی از ارزش‌های اصیل اسلامی در جامعه، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع شهریور سال‌های 54 و 55 که مصادف با روز کشف حجاب بود 6 هزار نفر از دختران دانشجوی دانشگاه تهران با چادر تظاهرات کردند و علیه نظام شاهنشاهی شعار دادند.

وی ادامه داد: در آن زمان اشرف پهلوی و داریوش همایونی که وزیر اطلاعات وقت بود، اعلام کردند نظام شاه شکست خورده است و آن روز حجاب یک اعتراض شدید علیه نظام بود؛ که بعد از دو سال مبارزه سرانجام حکومت اسلامی پیروز شد. 

این جامعه شناس دینی با اشاره به تبدیل شدن مسئله حجاب از یک پدیده فردی به جمعی در آن زمان، اظهار داشت: زنان با حجاب نشان دادند که مقامات مسئول و ارگان‌های مربوطه باید به خواسته آنان توجه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفی با اشاره به اینکه مسئولان نباید در رابطه با معضل بدحجابی در جامعه بی‌تفاوت باشند، افزود: مسئولان باید آگاه باشند و خواسته‌های زنان را دریابند که چرا امروز بدحجاب شده‌اند و این جریان با مطرح کردن در نماز جمعه یا نیروی انتظامی با خشونت و اعتراض حل نمی‌شود این مسائل باید از طریق فکری و فرهنگی حل شود.  
    
وی اظهار داشت: فرهنگ حجاب را باید از طریق رسانه‌ها جهانی کرد؛ مثلا در یکی از شبکه‌های بیروت که از جانب حزب‌الله پخش می‌شود مجری یک زن محجبه مسیحی است، بنابراین اگر دریافت شود که بدحجابی واکنش به چه مسئله‌ای است و از افراد خواسته شود در مورد علل بدحجابی نظراتشان را مطرح کنند آن زمان می‌توان مسائل را به نوعی حل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفی در پایان با اشاره به اینکه بنده مهمترین راه حل را فرهنگی می‌دانم خاطر نشان کرد: به نظرم این گونه افراد فضای آزادی برای اظهار نظر می‌خواهند؛ چرا که ما در انتخابات حضور این افراد را در طرفداری از کاندیدایی خاص می‌بینیم و این نشان دهنده آن است که اینها مخالف نظام نیستند، بنابراین توجه به خواسته‌های این گروه‌ها بهتر می‌تواند به رشد حجاب کمک کند.

انتهای پیام/   

برچسب ها: حجاب ، عفاف ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار