فوتبال ایران دیگر جادوگری به خود نخواهد دید

ماجرای غروب بازیکنان بزرگ در فوتبال، ماجرای غریبی است. در هر دوره تک ستاره ای طلوع می‌کند و مدت‌ها باعث رونق و شکوفایی کشورمان می‌شود و مجددا فوتبال کشورمان در خاموشی و بی ستاره گی فرو می‌رود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، علی کریمی از جمله بازیکنانی بود که در شکوفایی گروهی فوتبال ایران معرفی شد وی زمانی به فوتبال معرفی شد که فوتبال ما خالی از ستاره نبود اما تسلط حیرت انگیز علی کریمی بر توپ و مانور‌های مثال زدنی‌اش باعث شد خیلی زود در بین بزرگان فوتبال جای مستحکمی بیابد.
 
 این درست در زمانی بود که قرار گرفتن در حضور بزرگانی که همگی دارای مکانی ثابت در تیم ملی بودندبسیار سخت بود، اما علی کریمی چیز دیگری بود. پیدا کردن حفره‌های دفاع حریف و نقاط ضعف دفاع فردی حریف از علی کریمی بازیکنی ساخت که به حق عنوان جادوگر را به خود اختصاص داد.
 
جادوگر فکر نمی‌کرد که در کمترین زمان ممکن غیر قابل پیش بینی ترین حرکت را انجام دهد تا زمانی که اراده می کرد می توانست با توپ کار کند و شاید همین خواص استثنایی او بود که فوتبال اروپا را متوجه وی کرد، ماگات او را دید و پسندید و جادوگر وارد فوتبال اروپا شد.
 
با اینکه آنطور که باید و شاید در فوتبال آلمان نتوانست چهره شود اما به هر حال حضور در بایرن مونیخ اعتبار جدیدی به فوتبال ایران داد، البته قبل از علی کریمی پای فوتبال ایران به بایرن مونیخ کشیده شده بود.


 
در هر حال علی کریمی دیر به اروپا رفت. اگر علی کریمی کمی زودتر می توانست به تیم بایرن‌مونیخ وارد شود شاید سرنوشت فوتبال او جای دیگر رقم می خورد به طور مثال شاید می توانست در رئال مادرید بازی کند کسی چه می داند، اما به هر حال زمان خداحافظی علی کریمی 36 ساله هم فرا رسید.
 
ضمن اینکه چند سال آخر از حرکات زیبای او به شدت کاسته شده بود اما همچنان علی کریمی همان علی کریمی بود.
 
چندین بازی او را در تراکتورسازی به خاطر داریم که چگونه نتیجه بازی را تغییر داد اما در هر حال بهترین تصحیح را در بهترین زمان ممکن اتخاذ کرد.
 
امیدواریم افراد دیگری هم در سطح تیم ملی از این تصمیم پیروی کنند و به مسئولان اجازه دهند ساختار تیم ملی را نو کنند چون در حال حاضر بهترین فرصت برای معماری جدید تیم ملی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، کریمی ، جادوگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۰ تير ۱۳۹۳
like
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۳۰ تير ۱۳۹۳
فوتبال ایران دیگر جادوگری به خود نخواهد دید.

اول هم نداشت.
آخرین اخبار