فهمی هویدی: در کربلای زمان ما خون بر شمشیر پیروز شد

نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصری در مقاله‌ای تاکید کرد در کربلای زمان ما(غزه) خون بر شمشیر پیروز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"فهمی هویدی" نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصری در مطلبی که پایگاه خبری الجزیره نت آن را منتشر کرده پیرامون اوضاع کنونی باریکه غزه نوشت: ارتش یزید را دیدم که حقوق "حسین(ع)" را در منطقع الشجاعیه نقض می‌کنند و غزه را غزق در خون و جسد کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط جهان عرب از کمک به مظلومان تحت محاصره در غره عاجز است، افزود: اسراییل همانند ارتش یزید در کوفه در 13 قرن پیش که بر ضد "حسین(ع)" و خانواده‌اش اقدام کرده و پس از این اقدام "حسین(ع)"  و خانواده‌اش به سران دفاع از حق و آزادی مبدل شدند، هم اینک در جوی‌های غزه خون روان کرده و آبادی‌ها را به خرابی تبدیل کرده است.

"هویدی" اضافه کرد: درست است که قتلگاه کربلا سه روز طول کشید و قتلگاه کربلای امروز ما از سیزدهمین روزش هم گذشته است. درست است که قاتلان "حسین(ع) و خانواده‌اش منتسب به مسلمانان بودند اما قاتلان زمان ما دشمنانی هستند که از سوی برخی مسلمانان تایید می‌شوند.درست است که شمار قربانیان کربلا نزدیک به هفتاد تن بودند اما شمار قربانیان زمان ما از چهارصد نفر گذشته است و شمار آنها همه روزه رو به فزونی است.جنایت قاتلان کربلا یکی بود که جز نخستین افراد شدند که در تاریخ وارد دایره لعنت شدگان شدند اما قاتلان زمان ما در تاریخ به وادی قهرمانی و مجد وارد شدند.

وی نوشت:  بین نظامی که بر اساس موازین زور و قدرت خونریزی کار می‌کند و بین سیاستمدار و مورخی که براساس ارزش و نمادگرایی کار می‌کند، تفاوت ماهوی وجود دارد. از این زاویه فلسطینی‌های غزه نمونه‌ای از اقدامات "حسین(ع)" و خانواده‌اش در کربلا ارائه دادند. براساس گفته تاریخ‌نویسان جبهه "حسین(ع)" به سرعت شکست خورد و تمامی یارانش شهید شدند، امری که جان‌های کسانی‌که آن را شایع کرده بودند را تکان داد به طوری‌که آنها همچنان به اشکال مختلف ابراز پشیمانی می‌کنند. اما در کربلای زمان ما جبهه فلسطینی‌ها شکست نخورده و عقب نشینی نکردند.شاید در کربلای نخست سپاه "حسین(ع)" برای ایثارگری ضرب المثل شدند اما در کربلای کنونی فلسطینی‌ها به عنوان مقاومت و بزرگی ضرب المثل شدند. این آن چیزی است که اعتمادسازی کرده و امیدها را برای آینده برمی‌‌انگیزاند و پشتوانه سیاسی و تاریخی آنها را افزایش می‌دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از مقاله خود با اشاره به اینکه انسان نمی‌تواند احساس خجالت خود را از مقایسه زبان نکوهشگری که مصر بر ضد فلسطینی‌ها به کار می‌برد با زبان تفاهم و دعوتی که برای اسراییل به کار می‌برد، پنهان کند، افزود: حماس اسراییل را بمباران کرد و این توهینی به مصر است. درخواست‌هایی که جنبش جهاد اسلامی مطرح کرده به نظر می‌رسد منطقه و قانونی است و راه برون‌رفت حقیقی از بحران کنونی است. راه حل نظامی هم که اسراییل در پیش گرفته بحران را به بن بست می‌کشاند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار