طرح تجمیع یک جهش 10 ساله در توسعه تحصیلات تکمیلی "دانشگاه آزاد اسلامی" است

معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز آزمون، گفت: طرح تجمیع واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات که ابلاغ شد، یک جهش 10ساله در توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود که در ظرف 10 ماه صورت گرفته است.

به گزارش به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، مجتبی دکتر علوی فاضل معاون دانشگاه آزاد اسلامی و  رئیس مرکز آزمون گفت: این یک  اقدام استراتژیک و هوشمندانه برای افزایش کیفیت، رضایتمندی و قانون گرایی بوده، که نتایج بسیار مثبتی برای دانشگاه و دانشجویان دربرخواهد داشت.  

علوی فاضل در ادامه افزود: با توجه به اینکه برخی از پردیس ­ها و واحدهای علوم و تحقیقات دارای محدودیت های آموزشی بود، تجمیع آنها در واحدهای مادر باعث ارتقای رضایت مندی دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه خواهد شد.

معاون رییس دانشگاه در پاسخ به این سوال در خصوص اثرات اقتصادی این اقدام گفت: امروز مدیریت هزینه یکی از اقدامات اساسی در راستای بالا بردن بهره وری در سازمان­های اداری محسوب می شود. در همین راستا طرح تجمیع واحدها و پردیس­ های علوم و تحقیقات باعث کوچک شدن ساختار سازمانی دانشگاه و در راستای بهره وری بیشتر و کاهش هزینه و چابک سازی سیستم خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از امتیازات دیگر این طرح تصویب رشته ­های جدید در واحدهای دانشگاهی تجمیع شده است که با تامین استاندارد­های مورد نظر وزارت علوم صورت گرفته و از مهر ماه 93 امکان افزایش پذیرش در این رشته­ ها وجود خواهد داشت .

علوی فاضل با اشاره به اینکه بومی گزینی یکی از سیاست های اصلی دانشگاه است، گفت: با تصویب رشته ها در واحدهای تجمیع شده امکان انتخاب بومی رشته ­های مطلوب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در تمام استان های کشور برای داوطلبان ایجاد خواهد شد که این موضوع باعث افزایش رضایت آنها در کل کشور خواهد شد، چرا که آنها می­ توانند با آسایش خاطر در شهر محل زندگی خود اقامت کنند و به تحصیل ادامه دهند. وی در خاتمه از جدیت و پشتکار ریاست محترم دانشگاه و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی تشکر و قدردانی نمود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.