ما که باور نکردیم، شما چطور؟

صفرهایی نامرئی که با گذشت زمان ویلا می‌شوند!

لیست قرارداد‌های برخی تیم‌ها، لیگ برتری فوتبال از سوی باشگاه‌ها به صورت شفاف اعلام شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، پیرو سیاست‌گذاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان لیگ برتر فوتبال مبنی بر تعدیل "پول"‌ در فوتبال، باشگاه‌های لیگ برتری لیست مبالغ قرارداد بازیکنانشان‌ را منتشر کردند.
 
نفس کار با ارزش است و البته می‌تواند در راه مبارزه با پول‌های بی‌رویه در فوتبال که  اعتقاد بیشتر دست‌اندرکاران و حتی کارشناسان کوچه بازاری قرار گرفته است، کمک شایانی کند.
 
 نگاهی که به لیست قراردادهای بازیکنان به ویژه‌ سرخابی‌های تهران که می‌اندازیم دلمان ریش می‌شود و چشممان‌ پر از اشک!  
 
طفلکی‌ این ستاره‌ها را به خاک سیاه نشانده‌اند و آنقدر از پول‌های بی‌حساب و کتاب گفتند تا بالاخره صفرهای قرارداد‌ها پرید و از صفحه مبارک قراردادشان پرواز کرد.
 
آخه بی‌انصافی تا کی! بازیکن ستاره‌ای که هفته‌ای 4-5 بار در تمرین عرق می‌ریزد و یکبار هم در میدان مسابقه 90 دقیقه‌ای باید حضور داشته باشد فقط یک میلیارد می‌ارزد!؟
 
 ما که باور نمی‌کنیم این  فوتبال‌ اینقدر‌ بی‌رحم باشد به لیست قراداد‌های منتشره‌ که نگاه می‌کنیم از پایین‌ترین رقم یعنی 30 میلیون تومان که خرج 20 روزه زندگی بعضی‌هاست سرمان را از شرم پایین می‌اندازیم، حتما تقصیر این قلم‌ها بود که رقم‌ها سقوط کرد. بگذارید واقع بین باشیم ،بازیکن که فصل قبل زیر 2 میلیارد نگرفته است چطور حاضر شده میلیونی پول بگیرد، باورش سخت است.
 
اگر سازمان لیگ می‌دانست با یک سفارش وزارت ورزش و جوانان و یک سیاست تعدیل این بازیکنان، مدیران و سرمربیان اینقدر‌ سر به راه می‌شدند زودتر به فکر تهدید برای انتشار مبالغ قرارداد‌ها می‌کرد.
 
 دوستی می‌گفت تابه حال ماجرای صفر‌های نامرئی را شنیده‌ای؟
 
 این صفر‌‌ها به صفر هایی گفته میشودکه روی کاغذ نوشته می‌شود اما خوانده نمی‌شود، صفر‌هایی که روی صفحه دل نوشته می‌شود و عددهایی که دو آن یک خوانده می‌شوند البته دلیل آن هم واضح است قدیم‌ها هم 2 همان 1 بود فقط می‌خواستند ریا نشود و کسی یک دنده خوانده  نشود برای همین یک دندانه اضافی می‌نوشتند و گرنه ستاره‌ها بالاترینشان‌ یک میلیارد است و پایین‌ترینشان‌ دو سوم ماه می‌تواند 30 میلیون را خرج کند.
 
بابت انتشار رقم‌های جادویی به همراه صفر‌های نامرئی ممنون هستیم چقدر خوب تعدیل شد روی کاغذ....
 
 فکر کنیم همین روز‌ها یا شایدم یه کم دورتر آخر فصل صفر‌ها وقتی به حساب بدهی‌های باشگاه اضافه شد مربی می‌شود و آنوقت پشت یک صفر کله گنده ویلا و ماشین هم هویدا می‌شود، علی‌ایحال ما که باور نکردیم، شما چطور؟

گزارشی از اکبر باقری

انتهای پیام/
برچسب ها: پیرو ، گروه ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
-
بشارت لو
۱۶:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
اول از همه خدا بعدش دولت اعتدال سوماً وقتی فردوسی پور هست اصلاً غصه نخورید تا قبل از بازیهای هفته سوم اگر زدوبندی باشد که هست همه رو یک تنه رو میکنه.
Kazakhstan
بهنام
۲۲:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
ما که باور نکردیم شما ها چی ؟اگر راست بود این بدهیهای 85 و 100 میلیاردی از کجا اومد ؟ راستی میلیارد چن د تا صفر داره من ریاضیم ضعیفه یکی بهم بگهچند صفر داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Kazakhstan
حسن
۲۲:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
در کشوری که یه مربی نتیجه نمیگیره نه تنها تو یک تیم بلکه چند تیم . بعد میارنش تو تلویزیون به عنوان کارشناس و در مورد مربی مه در سطح جهان جز ده مربی برتره نظر میده خیلی خند ه دار فوتبال ایران مثل بانک های ایران یه مغازه هستش اصلا به مردم کاری نداره فقط تنها چیزی که بهش فکر می کنه پول پول پول اونم چجور از جیب مردم برادرانه خارج کنه مهمه پس نطر در مورد فوتبال و مبلغ قرار داد ندیم بهتره
Kazakhstan
حسین
۲۲:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
بزارید پول ملت بخورن نووش جان تورا خدا یه خورده از این پولا به والیبالیستها و بسکتبالی ها بدین
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
آقا اين آقايون اصلا براشون مهم نيست نظر من و شما چي هست. ميگن فعلا كه شير تو شير هستش پولمون رو ميگيريم و حالشو ميبريم. تا وقتي هم گندش در بياد كاسه كوسمونو جمع ميكنيم و ميريم. خودشونم كه بستن تا اون موقع. ساختن مملكت كار من و شماست با تحصيلات دكترا از بهترين دانشگاه و جيب خالي و هزار آرزوي رفته بر باد. وقتي با اين همه خرج پول من و شما تيم ميره آخرين تيم جام جهاني ميشه بعدش ميايم تو شبكه هاي اجتماعي همين فوتباليستارو ميكنيم اسطوره و هزاران لايك نثارشون ميكنيم كه ماشالله فلان فرد تو نود دقيقه يه تكل سالم زد! خوب همين ميشه. جالبه آقايون هميشه دست پيش رو ميگيرن پس نيفتن، هميشه خدا از بودجه مينالن و طلبكارن. اصلا من نميدونم تو ليگ ايران قهرمان شدن چه افتخاري داره؟! آقاي دايي يا قلعه نوعي يا امثالهم چه خدمتي در حال حاضر به اين مملكت دارند ميكنند كه اينقدرم بايد درآمدشون باشه. حالا شما بيا از دو ميلياردت پنجاه ميليونم ببخش واسه خود شيريني تو اينترنت و روزنامه هم منتشر كن. البته واسه مردم ساده لوح اينكار فكر بدي هم نيست. بگذريم، خدا رو در نظر بگير اين پست رو بذار لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
آلما
۱۴:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
توجه کردین همیشه استقلال و پیروزی میگن ما سقف رو رعایت کردیم، اما هرسال هم اعلام میکنن بدهی چند ده میلیاردی دارن.!؟ خوب این بدهی ها همون پولایی هست که به بازیکنای چند میلیاردی میدن، و میگن فلان بازیکن رو فقط یک میلیارد خریدیم، اما مطمعن باشین همون بازیکن رو(تیموریان) سه چهار میلیارد خریدن.
Iran (Islamic Republic of)
ستارخان
۱۴:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
مردم نازنین، هدف فدراسیون از سقف قرارداد و تعیین کرده بودجه واسه باشگاهها،فقط فقط اینه که باشگاههای شهرستانی نتونن بازیکنای خوب و درجه یک بگیرن،و نتونن موفق بشن، وفقط استقلال و پیروزی راحت بتون باهر قیمتی که دوست دارن(البته با پول بیت المال) بازیکن بگیرن، خوب مسلما هرتیمی که بیشتر پول بده، بازیکن میره اون تیم، حتی اگه اون تیم رو دوست نداشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
کوزی
۱۴:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
خیلی جالب بود،ازتون از ته دل ممنونیم که لااقل شما ثابت میکنین که مردم میفهمن و مثل فدراسیونی ها احمق نیستن و خودشون رو به حماقت نزدن. فکرکنم چون نقل وانتقالات مواجه شد با ماه رمضون، بازیکنا متنبه شدن و کلا عوض شده و گفتن بابا مادیات چیه، بچسبیم به معنویات، ودیگه هم بخاطر پول، هیچوقت نمیریم کشورای عربی، مگه آدم بخاطر پول، به کشورش پشت میکنه؟؟؟ نه بابا بازیکنای ایران همچین بازیکنایی نیستن، اونایی هم که میگن این حرفا دروغه و بیشتر گرفتن، بخدا گناهه،تهمت نزنن.!!!؟؟؟ 0  0
Iran (Islamic Republic of)
محمود عمومی
۱۳:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
متوسط درآمد جامعه برای192ساعت کار درماه 1700000تومان ودرسال حدود20میلیون تومان میباشد.حال وجدان های بیدارقضاوت کنند.درحالیکه هیچکدام ازمربیان داخلی درخواستی برای مربیگری در حتی کشورهای همجوار ندارند چرا امثال آقای دایی وقلعه نوعی باید بیش از100برابردرامد سالیانه متوسط جامعه از بیت المال داشته باشند.ابا این عدالت است.
Kazakhstan
بهرام
۱۲:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
سلام خسته نباشی به نظر شما تو این دوره زمانه پیدا میشه سه میلیارد را ول کنه بیاد با استقلال قرار داد یک میلیاردی ببنده . پس همه چیز دروغ دروغ دروغ تا کی دروغ هرچه دروغ بگین هم نمیایم به ورزشگاه
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۲:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
اینهای که قراردادهای نجومی میبندن و حتی بلد نیستن یک پاس سالم بدهند چرا مجدد در لیست باشگاه ها هستند پس نتیجه میگیریم که استعدادی در ایران وجود ندارد برای همینه که ما 2500 سال دیگه هم در جامهای جهانی نتیجه نخواهیم گرفت چون تاز مانی که بازیکنان ایرانی فوتبال را بعنوان کیف پول میدانند دنبال استعداد نمی روند
آخرین اخبار