روسیا الیوم گزارش داد

بازار "بورس ایران" به علت فضای امن فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری است

بازار بورس ایران به علت فضای امنی که بر آن حاکم است و حضور بخش های مختلف اقتصادی در آن، فرصتی مناسب برای بسیاری از سرمایه گذاران محسوب می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، در بورس ایران سهام شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر بخش ها نیز داد و ستد می شود. مسئولان بورس ایران تلاش می کنند فضا را برای حضور بیشترین تعداد سرمایه گذاران در این بورس آماده کنند.

"احمد سامی" گزارشگر شبکه روسیا الیوم در تهران در این باره گزارش داد: با توجه به تحریم های اقتصادی علیه ایران ، بورس این کشور به فرصتی مناسب برای بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران ایرانی تبدیل شده است.

هم اکنون بیش از هفت میلیون سهامدار در بازار بورس ایران فعال هستند و ارزش مبادلات به بیش از 80 میلیارد دلار رسیده است. دست اندرکاران بورس ایران تلاش می کنند فضای بهتری برای جذب بیشترین تعداد سرمایه گذار داخلی ایجاد کنند.

"علی صالح آبادی" رئیس بورس ایران گفت: تلاش می کنیم سطح دسترسی مردم را به بازار سرمایه تسهیل کنیم. ما موسسات مختلف و شرکت های سرمایه گذاری تخصصی ایجاد کرده ایم. هدف این اقدامات ما متنوع کردن بازار بورس است تا برای سرمایه گذاران جذابتر باشد.

در بورس ایران بخش های مختلف اقتصادی حضور دارند. بورس ایران عمدتا بر بازار کالا متمرکز است ولی بخش انرژی در رتبه نخست قرار دارد زیرا شامل نفت و پتروشیمی است که ستون فقرات اقتصاد ایران محسوب می شود.

نوسانات در بورس ایران در مقایسه با دیگر بورس ها کمتر و سرمایه گذاری در آن امن تر است به همین علت شهروندان تشویق به سرمایه گذاری در آن می شوند.

"علی پناهی" معاون رئیس سازمان توسعه بورس ایران گفت: هم اکنون در بورس ایران بیش از 164 نوع کالای مختلف راهبردی داد و ستد می شود. بورس ایران به بخش های مختلفی مانند بخش مبادلات و بخش پتروشیمی و معادن و بخش کشاورزی تقسیم شده است.

وزیر اقتصاد ایران می گوید هفت میلیون مجوز فعالیت در بورس برای شهروندان عادی و شرکت ها صادر شده است. این مسئله نشان می دهد بورس ایران بازاری آینده دار است.

احمد سامی در پایان گفت: بورس ایران یکی از ستون های اقتصاد این کشور محسوب می شود به ویژه آن که بخش های مختلف اقتصاد ایران مانند نفت و پتروشیمی در آن حضور دارند و این مسئله مشوقی مهم برای بسیاری از بازرگانان ایرانی محسوب می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار