فدراسیون جهانی ممنوعیت حجاب را بررسی می کند اما؛

فیبا آسیا با پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست مخالفت کرد

در شرایطی که بسیاری از سایت های بین المللی امروز از بررسی موضوع لغو ممنوعیت پوشش مذهبی در فدراسیون جهانی بسکتبال خبر دادند سایت فدراسیون بسکتبال ایران خبر مخالفت فیبا آسیا با این موضوع را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از فدراسیون بسکتبال، کنفدراسیون بسکتبال آسیا به دلیل ویژگی های خاص ورزش بسکتبال با پوشش اسلامی بانوان در مسابقات بسکتبال موافقت نکرد.

گویا محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در اجلاس روز دوم مرداد آسیا بار دیگر بحث امکان حضور بانوان بسکتبالیست با پوشش اسلامی در مسابقات بین المللی را مطرح کرده است اما مسئولان فیبا آسیا با اعلام دلایل فنی این موضوع را رد کردند.

یکی از عوامل عنوان شده ، برخورد فیزیکی زیاد بازیکنان بسکتبال در جریان بازی بود اما در بسکتبال به دلیل فضای محدودی که وجود دارد همچنین نوع بازی بسکتبال برخورد فیزیکی و تحرک بالای بازیکنان از ارکان لاینفک این رشته دانشگاهی است و به همین خاطر نیز پوشش اسلامی در جریان بازی برای هر دو طرف  مسئله ساز خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این دلایل در حالی هر بار برای بسکتبال مطرح می شود که در فوتبال و فوتسال بانوان نیز امکان برخورد میان بازیکنان هر چند به صورت محدودتر، وجود دارد و درگیری بر سر توپ میان بازیکنان این رشته ها نیز گاهی امکان خطر دارد اما مسئولان فوتبال و فوتسال بانوان در نهایت موفق به جلب رضایت مجامع بین المللی برای بازی با حجاب بانوان شدند.

گفتنی است با وجود مخالفت فیبا آسیا، اعتراضات هفته قبل هند به خاطر ممنوعیت حضور دو بازیکن این کشور در یکی از بازی های کاپ آسیا که به دلایل مذهبی از سربند استفاده می کنند و نامه مسئولان این کشور به کمیته بین المللی المپیک به علاوه درخواست کمیته ملی المپیک آمریکا از فدراسیون های جهانی، درخواست های ایران برای بازی با حجاب بانوان در بازی های بین المللی و همچنین درخواست کشورهای دیگر برای تبعیض قائل نشدن از نظر مذهبی، فدراسیون جهانی بسکتبال در نهایت متقاعد شد که در جلسه روز 27 آگوست سال جاری میلادی بار دیگر موضوع ممنوعیت پوشش مذهبی بازیکنان بسکتبال را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مخالفت ، فیبا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار